2011. április 28., csütörtök

Joghurtos-spenótos házi metélt



Az alább leírt egyszerű tészta receptjét is a már említett Zsuzsmó barátnőmnek ajánlom, leginkább az egyszerű elkészítése miatt...(ekkor azonban eltekinthetünk a házi metélttől , használhatunk bolti szélesmetéltet természetesen)

Feltesszük a vizet 1 kk sóval és ehhez 250 gr tésztát adunk forráskor, készre főzzük a metéltet (al' dente). Miközben a tészta készül, nekiláthatunk a többi hozzávalónak. A fagyasztóból előveszünk 250 gr spenótot - ha van friss az még jobb - 2-3 gerezd apróra vágott fokhagymával, sóval együtt pároljuk saját levében, majd amikor már látjuk, hogy olyan "pépessé" puhult, akkor hozzáadunk csipet borssal elkevert natur joghurtot és összekeverve kicsit krémessé főzzük.  A joghurttól olyan lágy ízt kapunk és mégis a savanykássága érdekessé teszi a már megszokott spenótos ízt!
Máris kész minden, megfőtt a tészta, a feltét , össze is keverhetjük ezeket!
Tálaláskor reszelt sajtot, parmezánt teszünk a tetejére.
Ez is egy egyszerű, gyors tésztaétel, próbáljátok ki Ti is!

Jó étvágyat!

Ui: míg el nem felejtem, a fent említett ételhez magam készítette metéltet használtam.... vagy ezt mondtam már? életem első önálló , saját készítésű házi tésztája, ekkor még tésztagép nélkül, kézzel készítve!!! Így kicsit vastagabb, rusztikusabb metéltet kaptam, de nekünk épp ezért tetszett jobban! és büszke is vagyok rá!
azóta beszereztem egy hagyományos tésztagépet, a vele készült finomságok postjai később kerülnek az olvasnivalók közé...

1 megjegyzés: