2011. május 8., vasárnap

Csirkemell-csigák spenóttal



Az alább leírt receptem egy réges régi - mint alakom is mutatja - fogyókúra eleme volt.... Akkor találtam valahol, és azóta is maradt a repertoárban, mert szeretjük, mégpedig mert finom, valamennyire egészségesnek is mondható, számomra kicsit időigényesebb - de megéri! mert mint tudjátok, bármennyi energiát beáldozok, ha az étel SZÉP is lesz, nemcsak finom!!!
Azon kívül az sem utolsó szempont, hogy vendégvárónak is kitűnő étel, mert nagyon mutatós és könnyű vacsorának is megfelel.

No meg ugye itt a spenót előszezonja!!!! nem hagyhattam ki, mikor a "legkisebb is számít" áruházban találtam igazi leveles spenótot.... Első gondolatom egy olyan igazi spenótfőzelék volt.... (be kell vallanom mi nem nagyon eszünk spenótot főzelék formában, de bámi másikban igen: hússal, tésztával) Ezért is határoztam el magam, hogy most megpróbálkozok az első akadályvétellel, és beújítom a főzelék vátozatot..... de ez most nem ennek a posztja, lépjünk is tovább!

Szóval nekiláttam a híres parajfőzeléknek ami tulajdonképpen a csiga tölteléke lesz...Ezzel mindent el is mondtam akkor a töltelék készítéséről. Egy krémesebb állagú spenótfőzeléket készítünk.
A csirkemelleket szeletelés után kicsit kiklopfoljuk, hogy tekerhető legyen. Sózzuk, fűszerezzük kedvünkre és félretesszük, amíg a töltelékkel pepecselünk - azaz arra a néhány percre. Amikor mindez kész, akkor megkenjük a hússzeleteket a spenótkrémmel és feltekerjük (tudjátok, mint a beiglit!), és jó éles késsel felszeleteljük olyan csigákra....Ekkor elővesszük a már beáztatott nyárspálcikákat és a csigákat elfordítva a vágott felükkel merőlegesen felfűzzük a pálcákra, kb 4-5 csiga mehet egy adagra.



Mikor ezekkel elkészültünk egy serpenyőben kevés olívaolajat melegítünk és a nyársakat ebben megsütjük , olyan pirosra.....legalábbis mi így szeretjük! Ajánlatos fedő alatt sütni, mert a spenót nedvességtartalma miatt kicsit sercegősebben sül...!



Ez a művelet pár percet vesz csak igénybe, és közben készülhet a köret! nálam most krumplipüré volt, de persze ez szabadon választott, ízlés és igény szerint. Nálunk leginkább friss zöldsalátával szokott az asztalra kerülni, az lett a kedvenc, (na meg az a bizonyos fogyókúra...) most kívételesen eltértünk ettől.


1 megjegyzés: