2011. május 15., vasárnap

Napraforgó







Szerintem a Napraforgó is egy olyan süti, mint a Macaron! mert szerintem egy valamit is magára adó blogíró nem létezhet egyik vagy másik nélkül.... Mondjuk én eddig a macaront kihagytam az életemből, de nem ígérhetek semmit! Viszont a Limaránál látott napraforgó engem sem hagyott nyugodni. Már többször elhatároztam, hogy kipróbálom én is , csak eddig mindig valami más lett helyette. De most!!! most nem volt mellébeszélés, kibújás és egyéb kifogások.....csajos buli volt nálam, és valahogy idejét éreztem a napraforgónak! Igazam lett!!! és megint nem csalódtam a "Limara-receptben"

A tészta valóban jó, hisz ez a joghurtos alaptészta már többször bizonyított!
A menet a "szokásos", kenyérsütőben dagasztok, kiveszem, és hagyom megkelni.
Megjegyzem, hogy mióta 'mertem' a kenyérsütőben dagasztani, bátrabb vagyok a kelt tészták ügyében. Miazhogy bátrabb? konkrétan lelkes! Mert így nem kell a fájós kezemmel nyomkodni az alapanyagokat, hogy összeálljanak, hogy olyan formát nyerjenek, amivel már lehet valamit kezdeni a nyújtódeszkán....szóval nekem ez segített a legtöbbet a keltekkel való szerelemben! Mert ugye az nem is vitás, hogy a kelt tészta állaga kívánja a vele való foglalkozást.... hát nekem meg nem kell több! a gondoskodó természetemből adódóan (ezt mások állítják rólam!) következik,hogy kell nekem ez a foglalatosság!


Ott volt a kérdés a töltelékkel.... Ugyanis én a sonkás dolgokért nem annyira rajongok - de ugye nem magamnak készítettem most sem ezt a finomságot! Így maradt az a töltelék-ötlet. Na meg volt még elmentve a fagyasztóban a húsvéti sonka maradékából apróra vágva...ehhez jött az instrukciók alapján a tejföl, hagyma, pici mustár és a reszelt sajt...




aprítógépben krémesre keverjük


















De kicsit önző vagyok ám....így arra gondoltam, hogy magamnak a másik két korongból csinálok sajtos töltelékkel is egy virágocskát....


Közben a megkelt tésztát 4 részre osztjuk, és a gombócokból formás korongokat készítünk. Az első lapot átemeljük a sütőpapíros tepsire. Erre finoman rákenjük a sonkás krém-tölteléket és ügyesen a tetejére illesztjük a másik korongot. Picit rányomkodjuk a felső lapot, de csak óvatosan , ne bújjon ki a töltelék! Aztán  lisztbe mártott pohárral "kijelöljük" a napraforgó magos közepét. Ezt követi a sziromvágás, lehetőség szerint minél több készüljön, úgy mutatósabb lesz a végeredmény....és az sem utolsó szempont, hogy több lesz a falatka.


Ügyeljünk arra, hogy a közepétől maradjon el 1-2 cm, mert különben széttépődnek a szirmok tekerésnél, és most ugye nem a "szeret-nem szeret" játék következik....




minden szirmon kettőt tekerünk

Akkor most jöhetek én....vagyis a sajtos töltelék. Puha vajjal megkentem a korongot és megszórtam bőven reszelt sajttal, beborítottam a fedőlappal. A többi mozzanat természetesen megegyezik az előzőekkel...annyi különbséggel, hogy itt a virág közepe szezámmagot kapott.









Hagyjuk pihenni az alkotásunkat, várjuk ,hogy kicsit kinyíljon még (keljen) kb. 20-30 perc.
Jöhet a tojásos lekenés, és a közepére a kedvünkre való magok.
Indulhat is a sütőbe, 180 C 15 perc (Limara szerint). De nekem valamiért mindig kicsit magasabb hőfokon tovább kell sütnöm mindent....ez is bizonyítja, hogy a sütő hőfok és sütési idő mindenkinek saját belátása szerint alakul!



Sonkakrémes töltelékkel, vegyesmagos virágközéppel
 
Sajtos tölelékkel, szezámmagos virágközéppel

Aztán mikor kisült, megállapítottam, hogy lehet elegendő lett volna mégis kevesebb sütési hőfok és idő is....bár a tésztán nem lehetett érezni, de a fotók kicsit csalókák, sötétebbnek mutatják mint eredetileg volt... A másik, amit még tapasztaltam, az a sajtos töltelék esete volt. Nem jött be! Ugyanis kicsit száraz lett nekem, szinte  elveszett belőle a töltelék. Ez is bizonyítja, hogy a krémesebb állag nyerőbb ehhez a tésztához. Így már készen is áll a következő töltet ötlete, amit azért árulok el előre nektek, mert úgysem ismételem a posztot, és hátha valakinek jól jön ez a súgás...szóval lehetne esetleg vaj helyett tejföllel megkenni és úgy jöhet rá a reszelt sajt, amit vegyesen (füstölttel) bolondíthatnánk. A másik amit megkívántam még a sós-túrós, juhtúrós változat. De ha semmi más nincs a hűtőben, akkor egy sima sajtkrém (netán camping sajt) is jó szolgálatot tenne. Ezeket biztos, hogy ismétléskor kipróbálom! 

Összegezve: nem szabad kihagyni a Napraforgót! Viszonylag gyors és egyszerű az elkészítése és ezzel ellentétben nagyon-nagyon mutatós a végeredmény!



1 megjegyzés:

  1. Engem is régóta csábít már ez a napraforgó!:-)
    Egy jó kis gulyás vagy bableves mellé meg fogom sütni.

    VálaszTörlés