2011. május 7., szombat

Spárgás-gombás tagliatelle



Itt a tavasz! végre! mostmár nemcsak a naptár, hanem az időjárás is tudja!!! Ezzel együtt ugye a zöldségpiac is felélénkül...hurrá! Megjelentek a szép piros már-már rámmosolygó eprek, a spenót - úri nevén paraj - és a fixa ideám, a spárga. Megjegyezném, leginkább a zöld változata fordul elő itthon nálunk ilyenkor, mert valamiért nekem jobban bejön, mind ízre, mind tálalhatóságra (ugye elnézitek nekem, de a kinézete is fontos nálam).
Szóval napok óta ácsingóztam már a szép zöldspárga kötegekre és a zuram is várja már az igazi "friss" ízeket. Ezért az ő kívánságára legelsőként tésztás változattal kezdtünk idén.

No de ha már "igazi bloggerré" léptem elő nem adjuk alább, mint a saját készítésű szélesmetélt, flancosabban olaszosan: tagliatelle. Mivel kicsit ráérősebben voltam, adta magát a dolog, nekiálltam a tészta gyúrásának. Sok jó tanácsot kaptam és olvastam már a házi gyártású tészták vonatkozásában, így ezekkel felvértezve, szinte a rutinnal a zsebemben fogtam hozzá. ..... és nem volt hiábavaló a sok olvasás, tanulás! Jó lett a metélt, de jó ám! Kicsit meg is fogalmazódott bennem, én sem adom alább máskor sem..... (persze ennek majd az idő és a kényelem szab határt később, én tudom!)

Majdnem elragadtattam magam a tésztakészítéssel....de erről majd máskor!

Szóval kész a tészta,  vár a főzésre.
Addig persze nem tétlenkedem, elkészítem a zöldspárgát. A fás részt - ha van - levágom és magas fazékban a talpára állítva sós, vegetás vízben megpárolom (nem kell szétfőzni, hagyjuk roppanósan!).
Ha kész, darabolom, ízlés szerint (én nagyobbakra szeretem hagyni), egy szár kb 3-4 darab lesz.
Szimultánban egy serpenyőben vaj-olivaolaj párost melegítek, rádobok pár fej gombát szeletekbe vágva, a felvágott spárgát és az előre aprított fokhagymát , és jól átpirítom mindezeket. Vigyázzunk, ne párolódjon, mert akkor olyan placcs lesz, mi meg olyan roppanósat szeretnénk, szinte sült kéreggel....
Akkor ha kész, mehet a tészta a forrásban lévő vízbe 2-3 percre. Tudjuk, a házi tészta gyorsabban fő!!!
Amikor úgy látom megfőtt, kiszedem szűrőkanállal az előre odakészített edénybe, amiben pici fokhagymás olaj várakozik....ebben átforgatjuk a kifőtt tésztát. Higyjétek el, sokat számít ez a kis apróság is, nem lesz olyan "vizes" a tészta kifőzés után!
Immár más dolgunk nincs is mint a kész spárgás-gombás raguval elkeverjük a mi tagliatellénket.
Én szeretem ilyenkor friss paradicsommal tuningolni (leginkább a koktélparadicsom változattal, de most nem volt épp itthon,csak normál pari). Ízlés szerint parmezánt teszünk még rá.



Spárgás-gombás tagliatelle







1 megjegyzés:

  1. A spárgás ételek valahogy messze állnak tőlem, de most valahogy kedvet kaptam!:-)

    VálaszTörlés