2011. május 19., csütörtök

Túlélő sütemény


Ennek a sütinek története van! Nagyon kívántam valami csokis-kakaós tortafélét....de mint már tudjátok, ezt az ízvilágot a családomban csak én kedvelem, a fiúk inkább túrós ill. gyümölcsös változatokra szavaznak. De most magamat helyeztem előtérbe és nekiálltam a barátnőm anyukájának bevált csokitortájához. A recept egyszerű és bevált!


Csokitorta - liszt nélkül
Hozzávalók: 15 dkg porcukor, 9 dkg vaj (vagy jó minőségű margarin), 6 dkg cukrozatlan kakaópor, 9 dkg darált dió, vagy mandula, 6 tojás

Hűtött edényben a tojás fehérjét kemény habbá felverjük, majd hozzáadjuk a cukrot. Ezután a tojás sárgáját és a puha vajat habosra keverjük  - robotgéppel könnyíthetünk a dolgunkon! ehhez adjuk az átszitált kakaóport, a darált diót (vagy mandulát) . Itt következik, hogy óvatosan beleforgatjuk a már előbb kemény habbá vert tojás fehérjét. Lágy masszát kapunk.
Egy kerek tortaformát kilisztezünk és az aljára méretre vágott sütőpapírt teszünk, majd a masszát beleöntjük.
A sütőt 180C-ra melegítjük és a tortát ebben sütjük kb. 45-50 percig. (nem tévedés!)
A tortát a formában hagyjuk kihűlni. kiborítjuk és a továbbiakban többféleképpen járhatunk el, és így mindig másik tortát kaphatunk....lehet a töltelék simán baracklekvár és bevonjuk csokimázzal (ekkor olyan Sacher-tortát köszönthetünk), csinálhatunk egy sima pudingot (mert valaki ezt jobban szereti), vagy akár egy csokis vajaskrémet - csak egyszerűen! (ekkor igazi csoki csokitortát kapunk.



No ebben  a történetben a Zuram a csokis krémes változatra szavazott.....csak történt egy kis bibi!!! Valahogy nem volt időm a torta befejezésére, és elakadt a gépezet a "hűtsük ki a tésztát a formában" pontnál! Addig addig rakosgattam arrébb a konyhapulton, hogy a végén már nem készült el az eredetileg csokitortának induló darab....
De itt jön a hucutság!!! Azért kidobni nem kéne, hát akkor hasznosítsuk!!!! hogyan? egyszerűen!!!

A tortát apró darabokra vágtam és beletettem egy tálba. Előkaptam a már ismert és imádott levendula szirupot, és azzal meglocsoltam a csokis kockákat....



Ezzel jól megszívják magukat a piskótakockák és nem lesznek szárazak a sütiben. ezt minden egyéb tortánál vagy rétegezett süteménynél jól tudjuk hasznosítani , mert csak javít az ízeken!

Ekkor még bolondítottam kicsit, mert én azért szeretem a "sacheres" változatot is....így már ki is találtátok, hogy baracklekvár következett....azzal is jól elkevertem a sütialapot.


Kicsit félretettem , és közben elkészítettem egy egyszerű vanília pudingot ,  majd ez került a puha falatkák tetejére...



Vanília puding készül

Leöntjük a csokis piskótakockákat a pudinggal






















Ezután nincs más dolgunk, mint hűtőbe tenni a süteményünket legalább 1-2 órára.
Örömmel jelentem,hogy mikor feltálaltam a "meglepetés" desszertet az ebéd után, mindenkinek nagyon ízlett, főleg a Zuram nyamizott, mert ő kifejezetten a "krémes" süteményekért rajong, amit én igen ritkán prezentálok....(bocsi)

Itt is látszik, hogy csak kis fantázián és leleményességen múlik és a már "elveszettnek" hitt sütimaradványok is új életet kezdhetnek ha rajtunk múlik!!!!


1 megjegyzés: