2011. június 18., szombat

Cseresznyés sütike



Utolért minket a cseresznyeszezon!!! Gondolom mindenki degeszre ette már magát ezzel a finomságos, pirosló gyöngyökkel....mert én speciel az eper után a cseresznyét nevezném meg kedvenc gyümölcsömnek! Főleg azt a roppanós, keményhúsú fajtát...jaj, mennyit meg tudok enni belőle!!!!
Szerencsések vagyunk az idén, mert több helyről is érkeztek már felajánlások cseresznye formájában, így kedvemre ehettem én is és kis családom is ebből a finom rubin golyóból....Sőőőt, annyira elláttak bennünket a barátok, ismerősök, hogy már a pocakunk nem bírja, így a feldolgozás folyamata is megindult.....
Elsőként ezt a mindenki által ismert - és szerintem szeretett - egyszerű süti készült belőle. Legtöbben a "dobálós piskóta" néven emlegetik, aztán lehet még akár cseresznyés pite is , no meg a fantáziánk szerint aminek épp nevezzük....

Persze én is százszor készítettem már ezelőtt is ezt a sütit, de én olyan kísérletezős fajta vagyok....Így ma mikor a cserit puttyogtattam - hohóóó!! új módszerem van, mindjárt beavatok mindenkit!!! - szóval eközben a teraszon cseverésztem a szomszédasszonnyal (mert azért a kezem is járt, hogy a számmal beszéltem...). Tőle már kaptam egy-két jó recit, ami azóta is forgandóban van, és szívesen is adom tovább, így rákérdeztem, ő melyik változatot használja ehhez a "dobálós" fajtához? Meg is osztotta velem rögvest az ő tutti receptjét, hát most ezt láthatjátok nálam is! (megjegyzem: ez is bevált reci lett!)
Ezúton is köszönöm Zsuzsi!!!

Majd elfelejtettem a "trükköt" elmondani....!!!! Szóval azt olvastam mostanában valahol, hogy a meggy, cseresznye magozásához - köznyelven puttyogtatásához - elég egy gemkapocs!!! és igaz!!! ma én is kipróbáltam, mit veszíthetek alapon és tényleg működik!!! A gemkapocs szárát kiegyenesítjük és a nagyobb részét dugjuk a bogyó közepébe a csuma helyén és kiemeljük a magot anélkül, hogy széttrancsíroznánk a gyümölcsöt! Persze ez a változat csak azoknak szól, akiknek nincs otthon magozó szerkezetük - nekem nincs!



Cseresznyés "dobálós"

Hozzávalók a tésztához:
25 dkg Ráma, 3 tojás, 15 dkg cukor, 30 dkg liszt, 1/2 doboz (kicsi) tejföl, 1/2 cs. sütőpor

A 3 tojás fehérjét habbá verem. Azért ezzel kezdem, mert így használhatom tovább a robotgépet, mosogatás nélkül (pfujj lustaság!)....
A Rámát a tojás sárgájával kikeverem, hozzáadom a cukrot, majd a lisztet, amibe előtte elkevertem a sütőport. Ehhez jöhet még a fél doboz tejföl, és a tojás felvert habja. Ezt szépen összedolgozom majd egy 35X45-ös tepsibe töltöm, elegyengetem. Most jöhet a "dobálás"!!! A már kimagozott cseresznyét én porcukorral és fahéjjal kikevertem és jól megdobáltam vele a tésztát....


Cseri+cukor+fahéj
Most szépen betoljuk a már előmelegített (180-200C) sütőbe, 20-25 percet sütjük (tűpróba).

<>
amikor kibújik a sütőből...

simogassuk meg vaníliás porcukorral
 

1 megjegyzés:

  1. Micsoda ötlet!Gemkapocs a magozáshoz!:-)Be kellene adni újításba!:-)
    A pirosló gyöngy, rubin golyó az egyik kedvenc gyümim nekem is az eper után.Aztán a szeder, ribizli.Szóval a bogyós gyümik jöhetnek!

    VálaszTörlés