2011. június 19., vasárnap

Fetával töltött sült paprika



Legelőször is be kell vallanom, hogy ez az ötlet nem saját kútfőből ered! A múltkoriban láttam Tomakonyhánál ezt a finomságot, ami bennem már akkor is jó emlékeket idézett... El is határoztam, hogy elkészítem itthon , mi tartana vissza????

Jelentem több alkalommal is asztalra került nálunk azóta, és irtó nagy a sikere! Bátran fogjatok hozzá, mert gyors, egyszerű és nagyszerű ételről van szó! Megfelel akár könnyű vacsorának is, de nagyétkűeknél az előétel szerepét is betöltheti egy vacsoránál.
A hozzávalókat igazán nem is tudom érdemes-e felsorolni, mert szinte alig kell hozzá más mint a paprika és a feta.
Elsősorban zöld (hegyes erős) paprikából jó készíteni, de mint látjátok már bebátorodtam, és kipróbáltam a tv (tölteni való) fehér paprikát is. (A Zuramnál ennek nagyobb a sikere, így nálunk már kétféle paprika készül!)
Vásárlásnál javaslom előnyben részesíteni a "dagadtabb" , de egyenes zöld paprikákat, csak azért, hogy könnyebb legyen a töltésnél a dolgunk.

Megmossuk a paprikákat, levágjuk a végüket - de nem dobjuk el, félretesszük! - és megszórjuk a belsejüket kevés oregánóval. Só nem kell, mert a sajt maga is elég sós! Közben felvágjuk a fetát hasábokra - nekem ez vált be, könnyebb így dolgozni vele.

A fetáról egy gondolat még..... Én is ennek hívom, mert így közérthetőbb, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy az utóbbi időben nem azt használom....Felfedeztem a Tescoban egy saját terméküket "salad topping" néven, ami pont olyan mint egy krémes feta!!!! egyben különbözik csak: az árában! ami ugye nem utolsó szempont.
Én ezt használom salátákra, (mert épp arra találták ki, ugye?) meg tésztáknál, vagy épp hússzeletekre teszem kockákra vágva...stb stb.
no meg ennél az egyszerű töltött paprikánál is nagyon bevált!

hol is tartottam....???? szóval a hasáb fetákkal (mostmár tudjátok, hogy kicsit nem feta) megtöltjük a paprikákat és visszatesszük rájuk a kalapot és mehetnek szép sorban a sütőedénybe. Ekkor még a tetejüket megszórom oregánóval és sóval (kevés) , borssal és meglocsolom olívaolajjal és mehet is az előmelegített (200C) sütőbe kb. 20-25 percre.
Mikor szép pirosra sültek - mert én így szeretem - kész is vannak.
Melegen kitünő, de hidegen is elfogyott már nálunk....
Ha meg finom kenyeret is sütök, no akkor az teljes élvezetet jelent, hogy lehet a fűszeres olívát tunkolni vele......


1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon fincsi lehet!:-)Én is ezt a sajtot használom, szerintem sincs semmi különbség csak az ára.:-)

    VálaszTörlés