2011. július 31., vasárnap

Csirkés fajitas


Szeretem a mexikói ízeket. Ezt így kijelenthetem! Bár ritkábban ízlelem őket, vagy mégis pont ezért, de örömmel eszek ilyet, ha úgy adódik. Eddig mindig étteremben ettem ebből a nemzeti ételből. De miért is????? No erre nem tudom megmondani a választ! Ugyanis semmi ördöngősség nincs az itthoni elkészítésében! az alapanyagok beszerzése se lehetetlen, és nem is költséges. Így hát hozzáláttam...
hogy miért is? mert a legkedvesebb, de távoli barátnőmmel találkoztam a minap...ilyenkor beiktatunk egy közös ebédet, ami általában hosszas tanakodás után mindig ugyanabban az étteremben zajlik. Ugye kitaláltátok már: mexikói konyha! (nem mellesleg az egyik barátunk csinálja az éttermet - de  erről majd máskor!)

Szóval közös ebéd a mexikóiban. Az alapétkek ugye tortilla-chips, taco, fajitas, enchilladas..... ebből szoktunk mi is szemezgetni. Így most a tacora esett a választásunk. Finom volt, jól sikerült ebéd lett a találkozásból...

De ,hogy ne zavarjak meg senkit, most itthon fajitast készítettem, mert épp nem volt a spajzban taco-shell....de tortilla lap igen!
Így történt, hogy nekiláttam a tölteléknek....
Volt itthon csirkemell is, összekockáztam hát. Aztán elkészítettem a pácot! jobb híján, mivel nem volt most kész fűszerkeverékem (nagyobb élelmiszerüzletekben már kapható).
Szóval a fűszerkeverék: oregano, bazsalikom, kömény, chili, hagyma apróra vágva, fokhagyma összezúzva, só, bors, paprika - majd kb 1 dl olaj.
Ebben pácolom a csirkemell-kockákat legalább 15 percig. (ha időben gondolkodok akkor akár egész éjjelen át a hűtőben!)

így pihen a csirkemell kocka a pácban....
Mikor kellően átvette a husi a pác ízét, akkor száraz serpenyőbe öntöm és megsütöm. Mikor majdnem kész, jöhet hozzá egy kisebb konzerv vörösbab, és fél konzerv csemegekukorica. Ezekkel együtt összepirítom, és végén egy nagyobb marék reszelt sajtot keverek hozzá, és megvárom, míg a sajt megolvad és összefogja a tölteléket.




Tálalás előtt felmelegítem a tortilla lapokat. Ezt lehet serpenyőben, mikroban, sütőben, kinek-kinek kedve szerint. De vigyázzatok! csak gyors átmelegítést igényel, mert különben kiszárad és kemény lesz!!!
Persze egy magára valamit is adó háziasszony maga készíti a tortilla lapokat, de én most nem így tettem... (ami késik nem múlik, mert azért kell a kihívás!)...csak mert volt itthon egy csomag kész tortilla.
Aztán szépen megtöltöttem a raguval, feltekertem. Tetejét meglocsoltam tejföllel és megszórtam reszelt sajttal.
Nekem jól esett hozzá egy kis zöldsaláta balzsamecettel....de ez már mindenkinek saját döntése!
De mindenképp dukál hozzá egy kis salsa szósz ...

Csirkés fajitas



1 megjegyzés:

  1. Kedves Druszám! Fortuna nekem szánt a blogkostoló 13. fordulójában, és én ezt a finomságot választottam Tőled! Nagyon finom volt... Fogok még tőled kóstolni az az érzésem a játékon kívül is ;)
    http://naploszeruseg.blogspot.de/2013/11/pulyka-fajitas-blogkostolo-13-ra.html

    VálaszTörlés