2011. július 19., kedd

Napraforgó - kakaóval



Annyira belejöttem a napraforgózásba! Mivel az Erika-partyra készült egy adag, aminek csak az egyike kapott sonkakrémes tölteléket, így maradt a töltetből.....innen jött a késztetés, egy újabb adag elkészítéséhez.
Viszont izgatta a fantáziámat két dolog.... Az egyik, hogy milyen lehet a napraforgó édes töltelékkel? a másik, hogy milyen lehet a napraforgó a Limaránál található "eredeti" spanyol recept tésztájával? No ezek miatt álltam neki a kánikulai napban is a sütésnek.... és bátran állíthatom, megérte!!!!!

Szóval a már jól ismert Limara-napraforgó volt az alap....vagyis mégsem, mert ott ugye említi ,hogy az eredeti link egy spanyol oldalról származik....
Az ottani tészta receptje kicsit soknak tűnt nekem, így csináltam egy mixet saját kútfőből a spanyol és a Limara-féle receptből. Mégpedig így:

Tészta hozzávalói:
500 gr. liszt (200gr BL80+300 gr BL55)
150 gr. joghurt
100 ml tej + 2 dkg élesztő
1 tojás
100 gr cukor
1/2 dl. olaj
1 kk só
A hozzávalókból kenyérsütő gépben tésztát dagasztok, majd kelni hagyom.
Mikor kész, elosztom 4 részre (ebből 2 rész kell a kakaóshoz, a másik 2 lehet bármilyen más töltelékkel)
Az első részből kinyújtom az alapot, kör alakúra, majd átteszem a sütőpapíros tepsibe. Erre jön a már ismert kakaós töltelék (pl. a kakaós csigánál is ilyen van!). Megkenem a tésztát olvasztott vajjal, majd rászitálok annyi cukrozatlan kakaót, hogy jól ellepje, ki se látszódjon a tészta, majd ezt beterítem szitált porcukorral.
Erre jöhet a kinyújtott másik rész, ezzel beborítom a kakaós tölelékanyagot és szépen rálapítom. Tudjátok, óvatosan, hogy az alsó korong ne tudjon "kicsúszni" eközben!
Most jöhet a "virágbaborulás"! közepére pohárral mintát nyomunk, majd elosztjuk a szirmokat. Ezt a szokásos mozdulat követi: kifordítjuk a szirmokat egyenként, 2-2 csavarással.
Lekenem tojással.
Én a közepére jégcukrot tettem, de természetesen ez mindenkinek kedvére szabottan változhat.
Mehet a sütőbe 190 C- 20 percre.



Én mondom nektek, érdemes kipróbálni ezt a tésztát így kakaósan is, mert egészen új élmény volt a kakaós csiga napraforgó változatban!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése