2011. október 17., hétfő

Fetával töltött bagett



Ugye mondanom sem kell, ez a bagett is még a Kenyér Világnapja alkalmából született....
A bagett alapreceptjét már egy ideje eltettem, jó régen találtam valahol, és kijegyzetelve őrizgettem a kipróbálásra váró receptgyüjteményemben.
Sikeres próba volt, mert tetszett a családnak, finom puha - zsemlepuhaságúnak hívnám laikusként, de mivel nem tekintem magam laikusnak, így hagyatkoztam a családban elhangzott megjegyzésekre - könnyű tészta sikeredett és jót tett neki ez a töltelék is, bár töltetlenül is jó péksüti lesz belőle.

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt (BL55)
2 ek burg.pehely
1,5 tk só
0,5 dl olaj
1,5 dl tej
1,5 dl víz
csipet cukor
2 dkg élesztő

Hozzávalók a töltelékhez:
1 doboz "feta" (Salat topping -Tesco)
aszaltparadicsom
olívabogyó
oregáno

A hozzávalókból kenyérsütőgépben lágy tésztát dagaszottam, majd kitettem és kelesztőtálban kelesztettem dagadtra. Mikor kész lett, 9 gombócra osztottam és hagytam még kicsit pihenni. Mire a végére értem visszatértem az elsőhöz és oválisra nyújtottam, és megtöltöttem azelkészített fetás töltelékkel, és összecsíptem a már ismert módon, hogy bagett formája legyen, és megfordítva sütőpapíros tepsire tettem.
Következett az újabb pihenés......szinte duplájára nőttek. Ekkor bemetszettem mindegyiket és bekapcsoltam a sütőt 180C-ra. Amikor az kellően felmelegedett, permeteztem őket,  mehettek is a melegbe 25 percre.
Kész lettek, kivettem és újra kaptak egy kis "hidegzuhanyt" , de csak óvatosan (permetezés), és rácsra tettem hűlni a szépséges , jó illatú bagettokat.


















A Kenyér Világnapja (október 16.) késztetett ennek a várólistás bagettnek az elkészítésére, így következik, hogy ezekből is kaptak mások is, nemcsak mi ettük meg....Azok a szomszédaink , akik tegnap nem voltak itthon, és lemaradtak az aszaltparadicsomos-olívás bagett friss élményéről, ebből kaptak melegen még reggel....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése