2011. október 27., csütörtök

Mákvirág - dióval


Ez a kalácsféleség is abba a kategóriába tartozik, hogy két tábora van: az egyik aki már megcsinálta, a másik aki meg fogja csinálni!!
Amikor először ráakadtam erre a formájú péksütire, elsőre nagyon bonyolultnak, majdnemhogy nehéznek gondoltam - látszatra! Aztán mikor megismerkedtem az elkészítésével máris kedvet kaptam, hogy nekilássak.
Ez az első, prototípus amit most megosztok veletek, természetesen fejlesztem majd a küllemét! Mert a tésztáján már nincs mit, hisz az tökéletes! (ez nem az én érdemem - Illéskrisztől kölcsönöztem)

Tészta:
500 gr. liszt
4 dkg élesztő
350 ml langyos tej
1 kockacukor
1 kk só
2 ek olaj

Töltelék:
8 ek mák (nálam most darált dió)
8 ek porcukor
50 gr. olvasztott vaj
12 gr. van.cukor
egy marák mazsola - nálam, mert szeretem
reszelt citromhéj - aki szereti, én nem...
kenéshez : 1 tojás


A tészta hozzávalóiból egy jól formázható , szép tésztát készítünk.
Én a kenyérsütőbe teszem be dagasztóprogramba - a folyadék kerül alulra! - ha elvégezte a gép a dolgát, akkor  kiveszem és kelesztőtálban kelesztem. 
Amikor kész, akkor kb 30x40 cm-es lappá nyújtom és meglocsolom az olvasztott vajjal (jó bőven, nem kell meglepődni a mennyiségen!) és megszórom az opcionális töltelékkel - nálam ugye most a dió - és a hosszabbik felétől kezdve feltekerem (mint a beiglit) és összefogom a két végét, hogy egy "koszorút" kapjak.
Mákvirág - dióval...


...koszorú

Ha megvan a koszorúzás, jön a lényeg, a formázás! Kb. 3 cm-ként bemetszük és a szeleteket kifordítjuk, ezekből lesznek a szirmok. A virágunkat lekenjük tojással és hagyjuk még "szirmot bontogatni" - kelni -  kb. 20 percig.
...szirmot bontogat...
Közben bemelegítem a sütőt 200C-ra és mikor szép dagadt már a tészta - kinyílott a virág - akkor betolom úgy kb. 35-40 percre sütkérezni.
Szép, kiadós virágkalács lesz belőle.

...egy pohár tejjel.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése