2011. október 18., kedd

Pikáns kenyérke

Ha már kezembe akadt az a régen forgatott könyv...tudjátok a dr.Oetker Kenyérsütés könyvéről van szó.
Több recepthez is kedvet kaptam , íme azok közül egy itt is van! Címnek, névnek az általuk megadott szerepel, de ne kérdezzétek, hogy ez a péksütemény mitől "pikáns"??? Még úgy is, hogy én kicsit eltértem az eredeti recepttől, mint látjátok majd, de eredetileg sem jelentett nekem a köménymag pikáns beütést....
Nálunk ez még mindig a Kenyér Világnapján készült (október 16.) , de már a kisfiam tízóraija lett belőle. Ő különösen szereti a sós péksütiket, azok között is number 1. a nagyon sós, (nagyszemű só) , szezámmagos (ez mindkét kritériumnak megfelel) , valamint előnyt élveznek a baconos, virslis válogatások.
A formázás tekintetében egy mutatós, egyszerű és akár gyorsnak is mondható elkészítési móddal találkozhatunk ennél a kenyérkénél.

Hozzávalók a tésztához:

500 gr liszt (nálam BL55 volt)
300 ml langyos víz
21 gr friss élesztő
1/2 tk cukor
1 csipet só
1 tojás
1 ek köménymag/szezámmag
(opcionális)
1,5 tk durva szemű só

Jó szeműeknek az eredeti recept a könyvből

A hozzávalókból (liszt, víz, só, cukor, élesztő) kenyérsütőgépben tésztát dagasztottam, majd most kivételesen hagytam abban megkelni. Ezután kinyújtottam a tésztát kb. 30x40 cm-esre és megkentem a tojás fehérjével és rászórtam a szezámmagot és a durva szemű sót. (az eredeti receptben ugye kömény)
Feltekertem mint a beiglit és felvágtam egyenlő részekre, kb. 4 cm széles darabokra.

Ekkor jött a formázás! Nekem új volt, és tetszett, és már tudom, hogy máskor is fogom alkalmazni, mert egyszerű, mutatós forma születik utána! Az egyszerűség pedig annyi, hogy fogunk egy fakanalat és belisztezzük  a nyelét, és a levágott "hasábok" közepét keresztben benyomjuk a fakanál-nyéllel úgy, hogy az oldalai erősen feldomborodjanak.
A kenyérkéket tojássárgájával megkenjük  és papírral bélelt tepsibe teszzük és hagyjuk még pihenni. Addig a sütőt bekapcsoljuk 180C-ra. Mikor már kb. duplájára nőttek a formázott kenyérkéink, mehetnek a sütőbe és kb 20-25 percet sülnek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése