2011. november 25., péntek

Borzas Kata


Először is szeretnék minden Katalin, Kata, Kati, Kató, Katica... nevű kedves blogolvasónak boldog névnapot kívánni!!!
Ezen alkalomból sütöttem meg életem első Borzas Katáját. 

Tudom, hogy ezzel a névvel többféle sütemény és annak is mégtöbbféle variációja kering a köztudatban, de utánaolvasva derült ki számomra is, hogy ez az alap borzas, a többi a fejlesztése, vagy más sütemény ekként nevezése....bonyi vagyok?
Szóval egy igen egyszerű és gyors sütemény ám ez a Kata!! Összeállítjuk a már unásig ismételt omlós tésztát - hagyományosan zsírral! (természetesen lehet már  modernül margarinnal is helyettesíteni, de nekem a "nagyanyáink" receptje volt meg, én ezt követtem.)

A tészta hozzávalói:
40 dkg liszt, 15 dkg zsír (vagy 20 dkg margarin) 3 tojás sárgája, 15 dkg porcukor, 1 citrom leve és héja reszelve, 1/2 cs. sütőpor.

A hozzávalókat jól összegyúrjuk. Nem kell megijedni, először nagyon morzsálós, de a kézmelegtől a zsír szépen beleolvad a tésztába és gombóccá áll össze. (Én nem szeretem a citromhéj ízét, ezért én azt kihagytam, viszont a lét pótolni kellett, kb ugyanennyi langyos tejjel tettem ezt) Ekkor ketté vesszük a tésztát és az egyik felét a tepsibe reszeljük. Ha valaki kényelmesebben szeretné, az alsó lapot simán kinyújthatja a tepsi nagyságára.

Közben összeállítjuk a tölteléket: 3 púpos ek. lekvárt - naná én a saját magam eltett kajszit vettem elő - tetszés szerinti cukorral összekeverjük (ez kb 10-15 dkg, függ a lekvár savanykás ízétől is), majd a 3 tojás fehérjét habbá verjük, hozzákeverünk finoman 10 dkg darált diót és  a végén a lekvárt. Nekem legközelebb mehet bele több lekvár...
Ezt a tölteléket szépen ráterítjük a tepsiben a tésztára, és a megmaradt másik féladag tésztát ráreszeljük a tetejére.

160C-os sütőben 20-25 percig sütjük.

Ugye ismerős a recept!!! és az íze.... nnnnna igen!!!! a nagyinál ettem mindig ilyet, csak akkor nem tudtam, hogy épp Katával barátkozok - de mostmár!!!! 
Ígérem, az általam ismert és eddig sütött túrós változatot is hozom majd ......

Itt kívánok külön szeretettel boldog névnapot a mi "bandázós barátnőnknek" a valóban borzas Katának!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése