2011. november 29., kedd

Burgonya-krémleves pirított gombával



Ilyenkor télen szívesen készítek és még szívesebben eszek krémleveseket. Persze leginkább azért mert olyan  selymesen járja át a melegség a testem, amikor a jó melegre készült krémet eszem.... No meg az is közrejátszik, hogy a repertoár határtalan a krémleveseket illetően!!! A már kevésbé tetszetős, versenyképes zöldségek tipikus felhasználási módja is ez lenne...persze csak azután, hogy imádom az ízüket! 
Sokunknak tipikus krémleves-felismerés a brokkoli ezen formája, ebből tálalnak legtöbbször elénk. Vagy sokszor az amúgy másoknak csak ezen formájában ismert spárga felhasználása - pedig milyen finom mindenhogy másképp..... aztán sorolhatnám még az elcsépelt és "jól ismert" krémleves-remekeket a menzák, menüzősök, éttermek kínálatából. De nem teszem, mert én most a barátnőimnek mással készültem!! Mégpedig az én egyik kedvencemmel: burgonya-krémlevessel!!! 
Jöttek hozzám a csajok, ugyanis nyakunkon az advent és evidens (nekem) a mézeskalács sütés. Gondoltam, csinálhatnánk egy görbe délután-estét, olyan igazi sütős-csajos napot! Ezért jöttek.....Mivel mindkettő dolgozott délelőtt, gondoltam jó éhesek lesznek, így készültem egy könnyű ebéddel. Napokig témáztam magamban, hogy milyen az igazi "csajos" menü, ha nem tészta és nem saláta??? Aztán olyan ködös, már-már télies idő volt, hogy magától értetődően jött ez a levesötlet...

Elkészítése is "pofonegyszerű", semmilyen különösebb tudományt nem igényel, tudjátok az a tipikus "hülyegyerekbiztos" eset! Természetesen kell hozzá pár szem burgonya - mindenki által ismert krumpli - mondjuk én hármunkra számoltam 6 db-ot. ezeket kockára vágtam, sós, babérleveles vízben feltettem hagyma és néhány kocka zeller társaságában főni. A zeller el is maradhat, csak nekem volt itthon olyan "nem versenyképes" változat, ezért elhasználtam, meg szeretem a krumpli-zeller párosítást. A víz mennyisége ne legyen annyi, mint amikor normál levest főzünk, csak kicsivel több, mint ami ellepi a krumplikockákat. Ez gyorsan megfő - ezért is szerethetők a krémlevesek! Ezután mindezt összeturmixoljuk és felöntjük kb 2 dl tejszínnel és még egyet "rottyantunk" rajta....és már kész is!!! Ugye mondtam, hogy egyszerű! 
Közben elkészítem a "levesbetétet", ami most nálam pirított gomba volt. De természetesen bármi kedvünkre való lehet, pl. pirított baconkockák, sült baconszeletek - az olyan helyes fodros lesz - zsemlekruton, pirított magok (tök,napraforgó...) vagy simán fokhagymás pirítós. De a végén nem maradhat el az olívaolajos csurgatás! ...és én szeretem a krémleveseken a tejfölt, de természetesen ez ízlés dolga.

A csajoknak is ízlett a kedvencem és remélem ti is kedvet kaptok egy-egy krémleves próbálkozáshoz!

Természetesen kaptak a leves után mást is.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése