2011. december 5., hétfő

Káposztás csiga



Mint említettem már, nálunk nagy kedvenc a pizzás csiga.....és új kedvenccé nőtte ki magát a káposztás pogácsa. Aztán ennek ötvözete lett  ez a káposztás csiga

Tészta hozzávalói
50 dkg liszt
1/2 cs friss élesztő
1 púpos ek tejföl
1 ek olaj
2,4 dl víz
2 kk só
1 kk cukor

Töltelék:
kb. 50 dkg pirított káposzta



A fenti hozzávalókból tésztát készítünk. A vizet meglangyosítjuk, beletesszük a cukrot és az élesztőt megfuttatjuk benne. A liszthez hozzátesszük a sót, tejfölt, olajat és az élesztős vizet. Összegyúrjuk, kelesztjük. Ha már szép levegős keltünk van, kinyújtjuk és megkenjük a pirított káposztával.

Én általában úgy csinálom, hogy ha veszek egy nagy fejeskáposztát, akkor az összeset megpirítom és szétadagolom. Lehet belőle egyszer káposztás tészta (családi kedvenc!), vagy az  előbb már említett pogihoz is jól jött, de ha csak egy ebéd köreteként kicsit megtuningolom ecettel akkor is jó szolgálatot tesz! Jól bírja a fagyasztást is, ezt tapasztalatból mondom. 
Szóval, most is volt a fagyóban egy dobozban eltéve egy ilyen adag, így csak kivettem, felengedett és mikor kész volt a tészta mehetett is rá. 

Ezután feltekertem - tudjátok, mint a bejglit - és felvágtam csigákra. 
Kicsit hagytam még pihenni, de utána mehetett a 180 C-os sütőbe 15-18 percre.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése