2011. december 3., szombat

Vaníliás aprókifli


Ez az a sütike, ami bárkinek sikerülhet!!! A története pedig a következő: láttam már én is ezeket a formákat a gazdaságosban és a sparban is, de valahogy nem fogott meg... Aztán azon az ominózus szombaton amikor sütöttük a mézeseket hozták ezt a sütőformát nekem a csajok. Meglepődtem, de nagyon örültem neki, mert nekem minden konyhai kütyü, még a legkisebb is, nagy örömet tud jelenteni! 
Aztán másnap addig-addig nézegettem a papíron a leírást, hogy nekiláttam. Ahogy a Zuram mondta: "nem bírtam magammal"! Persze, hogy nem, hisz kíváncsi voltam! (mikor nem?!) 

De mondom, erősen fenntartársaim voltak a sütit illetve a formát illetően, azonban ezt félretéve nekiláttam a tészta kikeverésének. No ez is pl. egy olyan része, hogy ezt még a laikusok sem tudják elrontani annyira egyszerű!!! 
A recept!


Azért le is írom hátha valaki nem látja! 
95 g liszt, 30 g hámozott, finomra őrölt mandula, (természetesen dióval helyettesíthető) 60 g cukor, 1 kk van.cukor, 100 g puha vaj, 1 közepes tojás, 
további hozzávalók: 1 kk vaj a forma kikenéséhez, 1-2 ek porcukor és 1/2 cs. van.cukor a szóráshoz.

Legelőször a sütőformát kikenjük a vajjal. Én kicsit megolvasztottam és ecsettel kentem ki a kifliket, mert olyan kicsik. Aztán a formát hideg helyre tesszük 10-15 percre. ez lehet hűtő, vagy télen kamra- terasz. 

A tésztához a hozzávalókat tálba töltjük és géppel alaposan kikeverjük. Ezután a formába simítjuk és mikor kész egy spatulával a lemezt áthúzzuk és belesímitjuk ,közben a felesleget eltávolítjuk. Előmelegített 160C-os sütőben 15 percig sütjük.
Formába töltés - simítás...
Közben a porcukrot a vaníliás cukorral összekeverjük. Amikor a kiflik megsültek kiborítjuk a tepsiből és megszórjuk a cukor keverékével.













A hozzá adott papíron lévő recept nekem másfél adaghoz lett elég. Mindenkinek szívből ajánlom az elkészítését, egy igen gyors, egyszerű és nagyon finom kis omlós tea-kávésüti lesz belőle!!!

Ja, és szerepel még sós változata is........

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése