2012. január 21., szombat

Burrito



Mindenekelőtt Boldog Új Évet Kívánok minden blogolvasómnak és -látogatómnak!!! Igen, tudom, nagyon el vagyok maradva a blogírással....de nem tettem ilyen és hasonló újévi fogadalmat sem, így ne várjatok tőlem ezután sem napi jegyzeteket.....Természetesen jönnek majd elmaradásokból is, a karácsonyi, szilveszteri étkek, sütemények, de most egy mai kreációt hoztam nektek.

Minden hétvégén már pénteken elkezdődik a kántálás: mi legyen hétvégén az ebéd.....ismerős??? No nálunk sincs ez másként, így mikor bevásárláshoz igyekezvén elhangzott a már megszokott kérdés, meglepetésemre, gyermekem a BURRITO LEGYEN felszólítással nyugtázta, hogy ő már letett egy ötletet a képzeletbeli asztalra. Mi pedig meglepetésünkben kerek szemekkel bámultunk rá, mert nem jellemző rá a nemzetközi konyha követése....na jó, az olasz konyhából jöhetnek a paradicsomos, pizzás, milánói-bolognai szószos változatok!!! De hogy jött ez a mexikói burrito ötlete, kérdeztem? Állítólag - vagyis szerinte - volt az iskolában egyik nap ebédre, és neki ízlett, és gondolta, mi is kóstoljuk már meg....
Természetesen nem tiltakoztam az elkészítése ellen, hisz mi is szeretjük a mexikói ízeket - lásd  csirkés fajitas régebbi bejegyzésemet.

Hozzávalók:
60 dkg darált hús,
apróra vágott (vagy reszelt) hagyma, fokhagyma (3 gerezd) zúzva,
fűszerek: bazsalikom, oregáno, chili, őröltkömény, paprika, bors, só, olívaolaj
1 konzerv vörösbab
1/2 konzerv csemege kukorica
1 cs. réteslap

A hozzávalókat egy tálban összekevertem és állni hagytam legalább egy órát. Aztán serpenyőben átpirítottam a húst, hozzáadtam a babkonzervet és a kukoricát, és a végén még  kb. 10 dkg reszelt sajtot, ez összefogja kicsit majd. Hagytam kihűlni kicsit.
Míg hűlt a ragu, addig a réteslapot felvágtam négybe. 
Nekem az volt a tapasztalatom, hogy legalább duplán kell venni a lapokat ,mikor a rolókat készítjük!













Ezeket a rolókat forró , bő olajban kisütjük és jól lecsepegtetjük.
Tálaláskor tejföllel, salátával esszük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése