2012. március 31., szombat

Csirkemellrolád - sajttal-sonkával


Vendégek jöttek hozzánk. Kívánságuk egy egyszerű húsétel volt, amit mindenki szeret, hogy ne kelljen többfélét készíteni - mert mint tudjuk válogatós a család néhány tagja......Elhangzott a kívánságlistában többek között a sajttal-sonkával töltött csirkemell is....hát ez lett! 
Gondolom senkinek nem kell különösebb receptleírás ehhez, de a főzésben kevésbé járatosaknak leírom a lépéseket.

Hozzávalók:
csirkemell (kb. fejenként 1-2 szelet, étvágytól függően),
szeletelt sonka
szeletelt sajt
panírozáshoz:
liszt, tojás, zsemlemorzsa
sütéshez:
bő olaj,

A csirkemellet felszeleteltem és kicsit kikloffoltam (milyen fura így leírva, de tudjátok mire gondolok, no!), sóztam, pihentettem. Mikor szépen beszívta a sót, akkor kifektettem egy szelet húst és rátettem egy-két szelet sonkát (a hússzelet méretétől függően) és arra mehetett a vékonyra szeletelt sajt. Ezt feltekertem - tudjátok, mint a bejglit - és összetűztem fogvájóval. Tálcára sorakoztattam a roládokat.
Mikor kész lettem mindegyikkel, akkor elővettem a panírozó tányérokat és kezdődhetett a mártogatás: liszt-tojás-zsemlemorzsa.... Közben felforrósítottam az olajat és mikor mindegyik duci hústekerccsel megvoltam, akkor bementek az olajfürdőbe és szép pirosra sütöttem őket. Vigyázat!!! nem szabad nagyon forró olajban sütni, mert akkor csak a panír sül meg és a benne rejtőzködő hús még nyers marad, így szép lassan kell átsütni mindegyiket!

Tálaláskor ferdén kettévágtam a roládokat mert nekem így gusztábbak lettek....

Köretként nálunk most - a nem diétázó családtagok kedvéért - rizs, kukoricás rizs és vajjal sült krumplikockák voltak, ja, és még egy kis sült hagymakarika, mert úúúúúgy szeretjük! díszítésnek reszelt sárgarépa, ami nyami!

Míg el nem felejtem a fenti hústekercs a fehérjenapra is kitünő választás salátával!
A nálunk köretként szerepeltek pedig lehetnek az épp keményítő napot tartó diétások ebédje!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése