2012. március 19., hétfő

Gesztenyés habos szelet


Ez is azok közé a finom édességek közé sorolható, amit mindenki el tud készíteni, mert olyan egyszerű! Deeee olyan mutatós és finom, hogy mindig sikere van, és besöpörhetjük az összes dícséretet!

Mint a rendszeres olvasóim tudják, hárman vagyunk és háromféle édességet favorizálunk..... Ebből adódóan mindig bajban vagyok, ha nekilátok valami recept keresésének, hogy akkor most "melyik ujjam harapjam", vagyis kinek kedvezzek? Most sem volt ez másképp, de ez a süti közel áll már ahhoz, amit mindhárman megeszünk - akár. 
Valamikor egy régi női újságban találtam és eltettem, hátha egyszer elkészítem....hát most van az egyszer!

Hozzávalók: én most egy 20cm átmérőjű tortaformában készítettem, ahhoz adom meg az adagot, de ha tepsiben készíted, akkor a 30x20cm-eshez duplázd meg!

Tésztához: 3 tojás sárgáját 3 ek cukorral kikeverjük és hozzáadunk 1/2 dl. olajat és 3 ek lisztet, 1/4 cs sütőport és 1 ek kakaóport , majd a 3 tojás felvert habját.
Előmelegített sütőben 200 C-on 15 percig sütjük.
Hagyjuk kihűlni. 
Közben elkészítjük a krémet:
15 dkg cukrot 10 dkg margarinnal kikeverünk, 1 ek rumaromát adunk hozzá, majd jöhet 1 cs. gesztenyemassza. Főzünk egy vaníliás pudingot 3 dl tejjel és hagyjuk kihűlni. mikor ez megvan, összekeverjük a pudingkrémet és a gesztenyés krémet.

Közben kihűlt a kakaós tésztánk is és megkenjük a fenti gesztenyés krémmel.
Felverünk habbá egy kis doboz tejszínt és rákenjük a gesztenyés krém tetejére és díszítésnek csokoládéforgácsot teszünk.

Mehet a hűtőbe legalább 3-4 órára (akár egész éjszakára), hogy szépen vágható legyen.


Szívesen ajánlom ünnepi alkalmakra is ezt a mutatós, de mégis könnyen elkészíthető süteményt. Nálunk nagy sikere volt..... és ugye nem elhanyagolható, hogy a 90 naposban akár a "tortavacsora" is lehet belőle!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése