2012. március 17., szombat

Tojássaláta - kicsit hamiskásan...


Tojássaláta. Szerintem mindenki szereti, aki már a tojást szereti. Kezdünk ráhangolódni a tavaszra, készülünk a húsvétra, egyre többször kerülnek látómezőbe a tojásos ételek. Így van most ezzel is.... meg ugye nem felejtettétek, a 90 napos diétát!!! Mert ugye ez a saláta tipikus fehérje....tehát a fehérjenap bejön....diéta? no azt meg döntse el mindenki és egye jó szívvel és jó étvággyal!

Gondolom mindenki ismeri a hagyományos majonézes tojássalátát! De ez most nem ez! Mégpedig ahogy a címben is utaltam : "kicsit hamiskás"! A hamissága pedig abban van, hogy én nem majonézzel szoktam készíteni az egyébként "majonézes"-nek ismert salátákat!!! Hanem egy úgynevezett hamis majonézzel, amitől ezek a saláták könnyűek lesznek, de az ízük nem tér el az "eredeti" változattól. Anno egy kolléganőmtől hallottam ezt a változtatást és megpróbáltam, megszerettem és azóta már csak így készítem ezeket a salátákat. .....hja, és akinek nem mondjuk előre, hogy ez egy "más" majonézes saláta, nem tűnik fel neki, mert az élvezeti értékéből nem veszít, csak a kalóriájából egy ilyen finomság!!!

Akkor jöhet az elkészítés.....
Hozzávalók: (2 főre számoltam)
4 db tojás
1 kis doboz tejföl
1/2 kis doboz kefír v. joghurt
mustár, só, bors, cukor, citromlé

A tojásokat keményre főzzük, hideg vízzel leöblítjük és megpucoljuk. Szeletelővel vékony karikákra vágjuk. 
Az öntethez egy másik tálat használjunk, célszerűbb abban összekeverni, mert úgy "tiszta", gusztusosabb marad a tálalásra szánt edény. 
Akkor ebbe a tálba kerül a tejföl, kefír v. joghurt, kb 1 ek mustár, só, bors, pici cukor, és pár csepp citromlé. Ezt jól kikeverjük és már mehet is a tojáskarikákra!
Célszerű előre elkészíteni és a hűtőbe betenni, hogy összeérjenek az ízek. 

Remélem kipróbáljátok és ti is megszeretitek ezt a változatot a majonézes salátára. Még az én Zuram sem reklamál....azért ez is elárulja, hogy biztosra mehettek!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése