2012. április 11., szerda

Kalács csibe


Ezek a helyes kis csibék még húsvétra készültek. Már régóta tartalékoltam az ötletet, amit néhány hete   Piszkénél láttam. Akkor is nagyon tetszett már, de gondoltam, jó lesz inkább a húsvéti sütikavalkádba..... 
Alapvetően csak az ötletet adták, vagyis inkább a formázás ötletét ezek a csibe-kacsák. (még gyakorolnom is kell.....)

A már jó bevált kalács receptemre gondoltam - mert ugye jól bevált, ahogy említettem is! Viszont mivel kicsit visszafogottabb mennyiségekben kellett idén gondolkodni, így nem akartam két kalácsot sütni, mert nem fogyott volna el! Azonban a gyerekek szívesebben eszik a kalácsot, ha nem szeletben, hanem formában sütöm - bejött! 

Tehát jöhet a tészta:
 35 dkg liszt (BL-55)
15 dkg rétesliszt
7 dkg cukor
1 cs. van.cukor
7 dkg Rama
1 tk só
2 tojás sárgája
1 ek tejföl
1,5 dkg élesztő
2,7 dl tej

/Ebből a mennyiségből 2 db kalács jön ki, tehát a felét használtam csak fel a csibékhez, de szerintem nem kell félni a mennyiségtől elfogy, ha egész adagosat készítünk is!/

Díszítéshez:
mazsola
szeletelt mandula

Máskor itt jön még hozzá egy marék mazsola, de én most ezt elhagytam, mert nem tudtam, hogy a formázásnál mennyire zavarna be. De nem zavarna....

A tészta hozzávalóit a kenyérsütő gépbe teszem és dagasztom. Kelesztőtálba teszem és jó dagira kelesztem. Mikor kész 12-16 gombócra osztom és kisodrom mindegyiket. A "kukac" egyik végét feltekerem mint a csigát (ez lesz a farka), a másik végét "S" alakban meghajtom és egyet visszafordítok rajta (ez lesz a feje). A szemének mazsolaszemet rakok, de jól bele kell nyomni, mert sütésnél könnyen kieshet! Csőrének jöhet a mandulaszelet, ezt is jó mélyen kell belenyomni !
Hagyom még kelni a csibéket, közben előmelegítem a sütőt 180C-ra. 20 percet sütöm.
Az eredeti recept szerint nem kellett megkenni tojással, mint ahogy a kalácsot szoktam, hanem mikor kisült, cukros vízzel átkenni a csibéket, szép fényesek lettek! 

Nagy sikere volt nemcsak a gyerekek körében, mert a felnőttek is örömmel fogadták, a kedves formákat és szívesen ették így...
Megjegyzem, hogy akár ajándéknak is elkészíthető, vagy gyerekzsúrokon is sikerünk lesz vele!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése