2012. április 2., hétfő

Perec


Már többször is szóba került a perec, mikor felteszem a kérdést, hogy mit süssek az uzsonnás dobozba....de valamiért mindig más készült helyette... Most nem térítettem el magam, és lett a PEREC! Valamikor régebben már sütöttem ilyen perecet, de akkor nem került "dokumentálásra". Most is csak egy gyors fotóra futotta.....
Recept ügyében nem is fogtam hozzá nagy keresgélésbe, mert anno a már jól bevált "receptanyámhoz" fordultam - tudjátok: Limarára gondolok! Az ő perecét csináltam meg máskor, és jó volt! Most is így tettem....

Hozzávalók:
70 dkg liszt
2 tk só
1 ek cukor
7 dkg puha vaj
2 dl langyos tej
2 dl langyos víz
2 dkg friss élesztő

a vízfürdőhöz:
1 cs. szódabikarbóna

sós mázhoz:
1,5 tk só
2 tk liszt
kevés víz

A tejet és a vizet kimérem, összekeverem és cukorral meglangyosítom és elkeverem benne az élesztőt. majd a többi hozzávalóval együtt  a dagasztógépbe teszem és lágy tésztát készítek. Hagyom kelni. Mikor kész a tészta akkor 8- 10 darabra osztom (attól függően, hogy mekkora pereceket szeretnénk) és bagett szerűen formázom és ezekből sodrok "kukacokat", amiknek a végét kicsit elvékonyítom... ebből formázom a klasszikus pereceket..... Nekem eszembe jutottak az óvodás emlékeim....(bocsi!)

Ezeket a pereceket is még hagyjuk kelni jó pár percig. Amíg kelnek, előkészítjük a szódabikarbónás vízfürdőt! Én megvallom az igazat, anno nagyon féltem ezektől a receptektől, mert nem tudtam elképzelni, hogy "áztassuk meg" a kelt tésztát......no azóta már tudom ,hogy működik, sőőőőt! Szóval felforraljuk a vizet a szódabikarbónával, levesszük kis lángra és a már megkelt pereceket megfürdetjük benne mindkét oldalukkal kb 1-1 percig. Ekkor már a sütőpapíros tepsire emeljük ki , mert utána nem tudjuk már mozgatni őket.

Közben előmelegítjük a sütőt 200C-ra és a pereceket betesszük 15-18 percre sülni. Mikor az utolsó 2 perc van vissza a sütésből, akkor meglocsoljuk a  sós mázzal és azt rásütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése