2012. április 16., hétfő

Sajtos kisperec


Ismerős az érzés, hogy hamar-hamar kell valamit sütni, mert váratlan vendégek jelezték érkezésüket? Hát persze, hogy ismerős mindenkinek! No , ilyenkor szoktuk elővenni a mindig sikerre számító sajtos rúd lehetőségét - vagy sajtos stangli, ha így többen ismeritek. Ez nekem is egy biztos receptem, ám nem mindig rudacskákat gyártok belőle, van hogy pogácsa, és van, hogy perec lesz belőle.....mint most is!
A teljes igazsághoz hozzátartozik az is, hogy régóta szemeztem különböző receptes oldalakon ezekkel a kis perecekkel, de sehol sem láttam ilyen kiszúró formákat hozzá....vagyis el sem tudtam képzelni, (vagyis dehogynem!!!) hogy valaki nekiáll és ilyen apró méretű pereckéket egyenként a sodort rúdból formázzon.... Aztán egyszer belefutottam ebbe a rugós kiszúró formába!!! Biztos nem volt véletlen! - mert véletlenek nincsenek, ez az élet legalapvetőbb igazsága!!! Tehát dolgom volt ezzel a pereccel!

Rakosgattam már egy ideje, valahogy nem került sor a kipróbálására. Aztán jöttek a vendégek.....és előkerült a gyors tésztához ez a perecforma....No azt akkor még nem tudtam, hogy innen kezdve, a gyors tészta már nem gyors..... mert a perecek kiszúrogatása, igazi kiszúrás volt magammal!!! Ugye a sajtos rúd sokkal gyorsabb, de akkor nem tudtam volna meg most sem, hogy milyen ezzel a kiszúróval dolgozni. Nem is ez a lényeg, mert azért nem volt annyira sziszifuszi ez a művelet sem, de azért lassabb a hagyományos pogácsakészítésnél, mivel nem elég, hogy kivágod a perecet, de a közepét szinte egyenként ki kell emelni, mert azt a rugós rész nem nyomja ki......blőőőőő!
De még ez sem szegte a kedvem, és készültek sorra a kisperecek!!!

A tészta a legegyszerűbb, leggyorsabb és talán legfinomabb sós alaptészta - szerintem!

Hozzávalók:
40 dkg liszt
25 dkg Rama
20 dkg + 5 dkg reszelt sajt
2-3 ek. tejföl
2 tk só
1 tojás a kenéshez

A lisztet deszkára szórjuk és a margarint apró kockára vágva hozzáadjuk, mehet bele a só, reszelt sajt (a 20 dkg) és a tejföl - itt látjuk majd, hogy mennyit vesz fel, annak függvényében adjuk hozzá a mennyiséget. Mindezeket összegyúrjuk. Egy kellemes, laza, könnyen nyújtható tésztát kell kapjunk. Deszkán kinyújtjuk és ebben az esetben a perec kiszúróval formázzuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk a kis pereceket és lekenjük a tojással és megszórjuk a félretett kb 5 dkg sajttal (nem kell vastagon szórni!)
A 180C-ra előmelegített sütőbe toljuk és kb.15-20 percet sütjük, amíg szép piros színt kap.

Melegen isteni!!!! ahogy a sajt megolvad a tetején és kicsit chips-esre sül a perecek szélén.....szóval nyami!!!!
Deeeee....ha maradna akár napokig is jól eltartható a már jól megszokott fém dobozunkban!





1 megjegyzés: