2012. április 8., vasárnap

Sajttekercs


Az egyik nagy gyengém - mármint az evés vonatkozásában - a hidegtálas ételek. Így amikor lehetőség adódik, ünnepek, vendégség, hát én tobzódok....Máshol is szívesen eszek ilyet, de még szívesebben készítem is el ezeket a finomságokat. Sokszor kísérletezek is - de maradhatnak a hagyományos hidegtálas alapelemek is, nekem mindegy..... 
Egyszer egy baráti társasággal szilvesztereztünk, olyan "batyus" összejövetel volt, és az egyik barátunk akkori  barátnője egy ilyen sajttekerccsel jött - nagy örömömre. Ugyanis én akkor még nem "mertem" ennek a finomságnak az elkészítéséhez neki állni, mert féltem attól az első lépéstől, hogy : vízben lágyítsuk fel a sajtot! Viszont az az ominózus sajttekercs ízlett, sajnos a barátnő nem maradt, azonban azóta is úgy emlegetjük: kár, mert a sajttekercse nagyon finom volt!!! Ennek jó pár éve...... és azóta is erőt gyűjtök, hátha én is megcsinálom.....
Hát most eljött az ideje!!!! most felbátorodtam és megcsináltam!!!! Sajnos az ő általa készített sajttekercs receptje már feledésbe merült, de van már azóta internet.....millió lehetőséggel.

Hozzávalók:
20 dkg sajt egészben (Trappista, Ementáli)
1 tömlős sajt (natúr, ízesített)
kb 1 ek vaj,
fél fej lilahagyma apróra vágva,
20 dkg gépsonka
10 dkg reszelt sajt

Szóval, bátran álltam a feladat elé......és előkészítettem az összes hozzávalót. Először a tölteléket állítottam össze, mert mindenhol azt olvastam, hogy gyorsan kell dolgozni, ha felmelegedett a sajt....hát szót fogadtam!

A töltelékhez egy tömlős sajtkrémet kikevertem vajjal és nagyon apróra vágott lilahagymával. Ha esetleg a sajtkrém nem lenne elég lágy, akkor tejföllel lehet lazítani.
Felforraltam egy lábosban vizet és a kb. 20 dkg sajtot - nekem most Trappista volt itthon, de állítólag az Ementálival még finomabb - szóval a sajtot hőálló nylonzacskóba tettem (pl. sütőzsacsi) és beleengedtem a forrásban lévő vízbe és kb. 5 percig főztem, míg olyan lágy lett, hogy nyújtani lehessen. Nos itt kell gyorsan dolgozni......azért kapkodni nem kell, csak igyekezni, mert ha a sajt visszakeményedik, nehezebb vele dolgozni és reped. 
Kinyújtottam a sajtot olyan téglalap formájúra, és ráfektettem két egymás melletti sorban 20 dkg gépsonkát, azt megkentem az előbb előkészített krémmel, megszórtam a reszelt sajttal, és jó szorosan feltekertem - tudjátok, mint a beiglit! 
Ezután alufóliába csomagoltam és a két végénél olyan szaloncukor szerűen megtekertem a fóliát. Hűtőbe tettem. Legalább néhány órára szüksége van, hogy lehűljön és formázható legyen, de legjobb akár egy éjszakára is hidegre tenni. Ha kellően lehűtjük, könnyebb szép szeleteket vágni belőle.

Nálunk most a húsvéti sonkás tál kiegészítője lett, de bármikor megállja a helyét önállóan vacsorának vagy egy hidegtálon is. 
Ja, és míg el nem felejtem, fehérjenapon fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése