2012. május 22., kedd

Nutellás pillangók


Valami gyors édes keltet gondoltam sütni.....Ilyenkor általában a briós szokott a nyerő lenni....de most azért már nem akartam megint és megint a brióst csinálni! Még a végén azt hiszik, hogy nem tudok mást csak brióst..... Bár vannak ismerőseim, akik (velem együtt) sosem unnák meg a brióst, de azért mégis....

Szóval elővettem megint egy jól ismert blogger már kipróbált receptjét - na jó, bevallom, ez az ún egyszerű kelt tészta volt no! - és már kezdhettem is hozzá.....

Tészta hozzávalói:
60 dkg liszt, 
1 tk só,
2 ek cukor,
1 tojás,
0,5 dl. olaj,
kb. 3 dl tej,
3 dkg élesztő,

Töltelékek:
- nutellla
- zserbó (ez itt nálam a lekvár, cukrozott darált dió)

A tésztát a szokásos módon kenyérsütőbe készítettem, de már kelesztőtálban kelesztettem. 
Mikor kész, ketté veszem, mert ugye kétféle lesz a töltelék. Az egyik felét - ami most a nutellás lesz - kinyújtom, és megkenem a tésztát a nutellával.
Feltekerem - mint a bejglit - és kb 4 cm hosszanként trapéz alakúra vágom. Sütőpapíros tepsibe rakom és ott egy fakanál segítségével megnyomom mindegyik trapéz közepét, és akkor szépen kinyílnak a szélek - ettől lesznek meg a pillangó szárnyai!!!! úgy tetszik ez a "formázás" mostanában.....
Hagytam még kelni őket a sütőpapíron és közben előmelegítem a sütőt 180C-ra.

Mielőtt beteszem a pillangóimat, átkenem őket cukros vízzel ..... Ez most egy újításom, de nem saját ötlet! ugyanis nekem is problémám volt az, hogy a tojás ,amivel megkenem a kelteket, nem fogy el, és akkor megy a "kukába" - szóval sajnálom a pocsékolást! Valakinél olvastam, hogy az édes kelteket cukros vízzel keni át és ugyanaz az eredmény.....hát kipróbáltam és működött, így én is ezt alkalmazom mostanában. 

kb.20-25 percet sütöttem a nutellás pillangókat.

Javaslat! bármennyire is szeretjük a nutellát, óvatosan bánjunk a töltésnél, mert ha vastag a töltelék, akkor több folyik ki sütésnél ,mint a mi benne marad a tésztában!!!!








1 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi lehet! Jó dolgokat találtam nálad, jövök máskor is! (ha kedved van, Te is benézhetsz hozzám:))

    VálaszTörlés