2012. május 21., hétfő

Süti - kávé mellé



Van egy hely nálunk a városban, ahol nagyon jó a kávé (is)!!! Úgy is mondhatnám, hogy odaszoktunk, mit odaszoktunk, már mindenkinek megmutattam, hogyha kávét, cappuccinót szeretne inni, akkor csak itt.....Mert szerintem itt a legjobb a kávé!!!

Tudni kell, hogy én nem tudok nagyon erős kávét inni, igazából, ha valaki látná, hogy én mit iszok meg a kávé gyanánt, no az jól elszédülne, de én így szeretem.... Ezért nehéz is megtalálnom azt a helyet, ahol kedvemre való a kávé , vagy a cappuccino! De itt....itt megtaláltam! sőt, még koffeinmentes változat is mindig van - ez külön öröm nekem. 

Szóval ezen a helyen mindig adnak a kávé-cappuccino mellé egyfajta kekszet! ....és mi ezt a kekszet nagyon szeretjük!!! Aztán egyszer mikor olvasgattam egy kedvelt, szintén pécsi bloggertársam posztjait, megláttam ennek a kis kávé mellé való keksznek a receeptúráját. Tudom , hogy ő is szeret erre a helyre járni és azt is tudom (gondolom), hogy van annyira bennfentes, hogy azt a receptet kapta meg, amit ők ott készítenek..... Ezért kölcsönvettem ezt a keksz-receptet Tomától - amit ezúton is köszönök, mert sikerem volt vele, és a továbbiakban besoroltuk a "bármikor megcsinálhatom" kategóriájú sütik közé!!! 

Az elkészítése is egyszerű, akár már gyorsnak is mondhatnám...

Hozzávalók:
  • 30dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 12 dkg porcukor
  • 5 dkg étcsokoládé (szigorúan jó minőségű, min.60%-os)
  • 1 tojás sárgája
  • 1 ek vanília kivonat 
  • 1 tk sütőpor

A lisztet, sütőport, sót, porcukrot és a kockára vágott hideg vajat aprítógépbe teszem és morzsásra daraboltatom a géppel - tudjátok én imádom ezt a gépet, mert annyit dolgozik helyettem!!!! Aztán hozzáadom még a tojás sárgáját, a vanília kivonatot , kicsit keverek a géppel rajta, aztán kiveszem és a két kezemmel összegyúrom - de gyorsan dolgozok, mert ugye ez az a tészta, ahol a kezünk melegétől ahogy  "olvad" a vaj, áll össze a tészta!! 
...és közben belegyúrtam a durvára vágott étcsokoládé darabokat.
Most jön a "már megszokott" fázis, amikor azt a bizonyos hideg vajas tésztát készítjük........no ugye mindenki tudja??? ....hát persze! mehet legalább 30 percre a hűtőbe, folpackba csomagolva!!!
Miután pihent kicsit ez az egyszerű tészta, akkor nincs más dolgunk vele, mint a sütőpapírral bélelt tepsibe csak úgy belecsipkedni! Vagyis most nem kell nyújtani, formázni, csak a kis kezünkkel kisebb darabokat tépni a tésztából. Nem kell szabályosnak lennie, épp ez benne a szép! Kicsit ellapogatjuk és mehet a 180C-os sütőbe nem többre, mint 10-12 percre, vigyázzunk, hogy ne barnuljon meg, csak a széle legyen sötétebb. 


















Ha kisültek - vigyázzunk, mert gyorsan megéghetnek! - kivesszük, kihűtjük a kis kekszeket és fém dobozban akár hetekig is eláll(na).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése