2012. május 2., szerda

Tárkonyos gombaleves


Valami savanykás levest kívántam.....DE ugye a DIÉTA!!!! hát eléggé lekorlátozza a lehetőségeket. Ami nem baj, mert így még kreatívabbnak kell lennem a konyhában - és ez tetszik!!! Szóval ott tartottam, hogy levest - ha szigorúan követjük a diéta előírásait - csak a fehérje napon ehetünk, akkor is egy üres húslére korlátozódik mindez. De már kicsit bátrabb vagyok, és nagy bátorkodásomban a gombában kezdtem gondolkodni, mint levesalap.....Aztán eszembe ötlött, az az éttermi változat, amit én annyira szeretek, de ritkán találom az étlapon - meg ugye minek is, ha meg tudom magam is csinálni!!?? No így született ennek a tárkonyos gombalevesnek az ötlete a fehérje napunkra. Hja, és még el nem felejtem, nem kell hozzá szinte semmi, a gombán kívül, tehát akkor is előrukkolhatunk vele, ha épp nincs otthon leveszöldség!

Hozzávalók:
kb. 10-15 dkg gomba
fél fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tk tárkony (szárított)
bors,só,
1 kis pohár tejföl,
1 ek liszt

Kevés olívaolajon párolom kicsit a nagyon apróra vágott (vagy reszelt) hagymát és fokhagymát, majd hozzáadom a szeletelt gombát és ezzel még együtt párolom amíg kicsit levet ereszt. Ekkor megszórom a tárkonnyal és kevés borssal majd felöntöm annyi vízzel, amennyi levest készíteni szeretnék. Sózni csak ekkor szoktam. Főzzük még kicsit, de elhihetitek, hamar kész van! Ekkor jöhet a habarás: tejföl (tejszín) és a liszt kikeverése és a főzőléből való hozzáadás , ezt belekeverjük a már kész levesbe. Ezzel hagyjuk még 2-3 percig főni és már merhetjük is tányérokba.
Tálaláskor díszítésként szórhatunk rá apróra vágott petrezselymet és kaphat egy kis tejfölcsókot is a tetejére.

Ugye nem mondok újat, amikor azt állítom, hogy ez a leves még a kezdő háziasszonyoknak is gyerekjáték...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése