2012. július 23., hétfő

Gyümölcsleves



Ez is itt egy szezonális étel. Mégpedig azért kerül ide be a blogba, mert nagyon jó barátnőm 3A2I igényt jelentett be, hogy egyszerű ételek elkészítése is szerepeljen a blogon! Ilyen pl. a gyümölcslevesem is, amit többször evett már nálam és szereti is, és szeretné ő is otthon ilyenre elkészíteni.....Ám legyen, itt a recept hozzá.....

Mivel nálam mindig olyan gyümölcsből készül , ami épp a "végét járja", ez persze változó a hozzávalók tekintetében. Én most azt írom itt le, ami a fotókon is szerepel, de természetesen a gyümik választása opcionális és ízlés dolga!

Tehát volt itthon néhány szem őszibarackom, (mondjuk ebbe 2 db került) 3 kicsi kajszi, és 2 db szilva és legyen benne még 1 db alma. Ezeket kisebb darabokra vágtam, és mehettek az edénybe. Hozzádobtam még egy fél marék mazsolát - ez az én heppem, de nagyon feldobja a levest, próbáljátok most ki!
Ínségesebb időkben, amikor nincs ilyen gyümölcsdömping, akkor szoktam még hozzácsempészni aszalt  gyümölcsöket is. 
Belekerült még egy darabka fahéj (szigorúan egész fahéj!), 3 ek cukor , 1 cs. vaníliás cukor és a "fűszereket" a szegfűszeget és szegfűborsot én egy teatojásba szoktam tenni, hogy fogyasztásnál ne kelljen vadászni, vagy kerülgetni, hanem mikor kész a leves, akkor egyben ki lehet emelni. Ezek mennyisége úgy néz ki, hogy szegfűborsból 3-4 szem, szegfűszegből ennek kb a duplája. 
A fenti mennyiséget egy 2 l-es lábosra mondtam el.

Amikor ezek megvannak, és mind a lábosban csücsül, akkor felengedem a vízzel és elkezdem főzni. Hamar megvan, figyelni kell rá! 

Jöhet a faramuci része : a habarás! Nekem régen ezzel mindig bajom volt, de már tudom miért, így nektek is elárulom!!! Gondolom ti is jártatok már úgy, hogy beletettétek a habarást a levesbe és az gondolt egyet: önálló életre kelve csomókba rendeződött és nem túl esztétikusan lebegett a leves tetején??? No mert én igen!!! DE már nem!!! Ugyanis a habarás elkészítése után - ami ugye a kb. 2dl tejföl (vagy joghurt, gyümölcsjoghurt) és a 1 ek liszt keveréke csomómentesre kikeverve. Ehhez adok egy néhány csepp olajat ezzel is átkeverem simára, és itt jön a "trükk", ami persze nem trükk, de működik így. Szóval sokat halljuk,hogy adjunk a már meleg leves levéből a habaráshoz a hőkiegyenlítés miatt....no akkor adjunk! egészen addig, amíg ez a habarás simává már-már híg krémmé változik és csak ekkor öntsük lassan a levesünkhöz , miközben folyamatosan kevergetjük azt.
Kész is vagyunk!!!!

Szerintem a világ egyik legegyszerűbb és legfinomabb és nem mellesleg  a legváltozatosabb levese. 
Ezután jön a hosszadalmasabb folyamat, lehűteni a gyümölcslevesünket, mert az akkor az igazi , ha jó hideg! 

Tálaláskor tejszínhabot tehetünk a tetejére.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése