2012. július 27., péntek

Insalata Caprese - alias: Mozzarella paradicsommal



Nyári hangulat, nyári ételek......ez egy telitalálat választás könnyű nyáresti vacsorához! Igazság szerint az Insalata Caprese (röviden csak Caprese a köztudatban) az olaszoknál egy előétel, amit mi magyarok is nagy előszeretettel fogyasztunk , mert finom! 
Nálunk is többször kerül az asztalra, ritkábban előételként, gyakrabban gyors, könnyű vacsoraként. 


A hozzávalók tekintetében alig kell felsorolnom valamit, hisz alap a mozzarella ugye. Ez persze lehet igazi bivalymozzarella..... de általában mi nem ezt vesszük, hanem a már elterjedt tehénmozzarellát. Naná vannak ezek között is már kipicőzött kedvencek - márkát nem jelölnék meg, de szerintem tudjátok! Kell még hozzá paradicsom és lehetőség szerint friss bazsalikom. Ettől persze el lehet tekinteni, akkor a szárított változatot használom, de fényévek a különbség! 

A paradicsomot karikára vágom, és elrendezem a tálon, a mozzarellát kiveszem a léből, lecsöpögtetem, és mehet a paradicsom mellé. Én ilyenkor szoktam rátenni sót és kevés szárított bazsalikom is került rá, és mivel volt itthon friss bazsalikom, most azzal készítettem, majd jó minőségű olívaolajjal meglocsoltam. 

Jó ha előre elkészítjük és kicsit áll ebben a pácban - vagyis inkább úgy mondom mi jobban szeretjük így. Hűtőbe teszem és vár a közeli elfogyasztásra.
Pirítós kenyeret készítek mellé és kész is a finom nyáresti olaszos vacsi!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése