2012. július 29., vasárnap

Túrógombóc eperrel töltve


Plusz gyerekkel készültünk a hétvégére.....aminek még programja is volt, így csak valami egyszerű, könnyű ebéddel kellett készülnöm. Ilyenkor valami olyan "gyerekbarát" fogáson kell törni a fejem, amit mindenki megeszik. Ilyen nálunk a túrógombóc. Ezt mindenki szereti, gyors, könnyű....szóval minden kritériumnak megfelelt, hát neki is láttam az elkészítésének. Aztán közben jött az ötlet, hogy meg is tölthetném, mert akkor mégis különlegesebb lenne, és volt is itthon hozzá eper, így erre esett a választásom. (Meg titokban bevallom, izgatott , mert a múltkor az egyik lányka ezt kérte a mamitól és mi már nem tudtuk megkóstolni akkor...)

A túrógombóc alapreceptem attól a nagyon kedves barátnőmtől van, akitől több másik , mint pl. a kalács is..... így ahányszor készítem ezeket, mindig eszembe jut! Köszi a reciket, Vicus!!! 
Szuper a recept, mert mindig sikerült vele a gombóc! nem lesz kemény, nem hullik atomjaira a forró vízben és tálaláskor is gusztusos marad a tányéron.....szóval tökéletes!

Hozzávalók:
1 kg túró
15 dkg búzadara
5 db tojás
1 csip. só
1 marék zsemlemorzsa
(A gombóc "tésztájához" nem tévedés!!! nem kell cukor!!!!)


A hozzávalókat összekeverni és vizes kézzel gombócokat formálni belőle. Közepébe kerülnek a félbe vágott eperszemek. 
Az előzőleg felforralt sózott vízbe tehetjük a gombócokat, és míg főnek, elkészítjük a morzsát.

Serpenyőbe olajat teszünk és ebbe zsemlemorzsát szórunk . Én bőven szeretem, de kinek-kinek ízlése szerint. Újabban szoktam tenni a morzsához 1-2 kanál kr.cukrot és óvatosan ezzel együtt szoktam megpirítani a zsemlemorzsát. Mire ezzel elkészülünk, a gombócok már kívánkoznak a víz tetejére.....Szűrővel kiszedem sorjában azokat és beleteszem a morzsába, és átforgatom szépen mindegyiket. 
Tálba szedem őket.

Tálaláskor cukros tejföllel meglocsoljuk és fahéjjal megszórjuk a gombócokat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése