2012. augusztus 26., vasárnap

Grillezett kukorica


Javában tombol a nyár és vele együtt a grillszezon is! Mint már tudjátok, nálunk is kedvelt étkezési forma a grilles..... de valahogy ez a kukorica kimaradt eddig!

Kukoricát már csak vadászva találtunk a vásárcsarnokban, de mivel strandolós hétvégét terveztünk adott volt, hogy kell hozzá a főtt kukorica is! Ezért mikor találtam egy megszokott árusnál, vettem is a még zsengének látszó csövekből. Mikor szóba került, hogy akkor most grillezésnél mi legyen a menüben, eszembe jutott, hogy ki kellene ezt is próbálni, hogy grillezve milyen a kukorica? annyit láttuk már az "amerikai filmekben", hogy amikor barbecueznak, akkor ott sütögetik a grillen a kukoricacsöveket is...meg a pillecukrot is...(erről majd máskor)

Valami rémlett ezzel a grillezett kukoricával kapcsolatban, de azért utána olvastam a neten..... Találtam is több tutti receptet - naná, mindenki a sajátjára esküszik, mint mindig. Ezekből összegyúrtam a sajátomat és ezzel próbáltuk ki az első grillezett kukoricánkat!

Előszöri megfőztem a csöveket a szokott módon. Most mindegyiket eltörtem kettőbe, mert nekem valamiért a grillezetthez ez a rövidebb fazon illett - ne kérdezzétek miért!? Megfőttek a sárga gyöngysorok és közben a grillmesterem is készen állt a sütésre.....mehettek a grillrácsra. Szép pirosra sütötte őket és én meg közben megolvasztottam a vajat. Sütés után átkentem mindegyik grillezett csövet ezzel a vajjal - szépen sercegtek......
Én most semmi faxnit nem csináltam a lekenésnél , csak a sima vajat használtam. Gondoltam így elsőre nem variálom túl.... de máskor már nem fogom ennyiben hagyni, ezt is tudom! Jöhetnek a vajhoz a fűszerek (nekem a chili-citrom variáció izgatja a fantáziámat egyelőre), de szóba jöhet a fokhagymás változat is...


Szerintem egy nagyon jó kis levezető eleme a grilles menünek, amikor épp nem a fóliában sült mézes gyümölcsök variációt válasszuk.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése