2012. augusztus 13., hétfő

Habcsókos rózsakalács


Összejöttünk páran és kellett valami desszert. A múltkoriban nagy sikere volt a lekváros buktának is, hát gondoltam, most annak mintájára készítek egy kalácsot.... Már régóta szemezgettem a habcsókos töltelékkel, de vagy nem volt elég tojásfehérje, vagy ha volt, azt másra gyűjtöttem... Most nem térítettem el magam , és megcsináltam!

A kalácsot a szokásos receptem alapján csináltam, mert ugye mindenkinek megvan a "jól bevált" a kalácsra is. 


Hozzávalók a tésztához:
35 dkg liszt (BL-55)
15 dkg rétesliszt
7 dkg cukor
1 cs. van.cukor
7 dkg Rama
1 tk só,
2 tojás sárgája
1 ek tejföl,
1,5 dkg élesztő
2,7 dl tej,
1 marék mazsola (ez opcionális)

Töltelékhez:
2 tojás fehérje
10 dkg porcukor
10 dkg kókuszreszelék
pici só
aszalt gyümölcs (ez is opcionális)

A tészta hozzávalóit kenyérsütő gépbe teszem és kidagasztom. Hagyom kelni. 
Addig elkészítem a tölteléket. A tojások fehérjét habbá verem, majd hozzáadom a porcukrot és azzal is fényesedésig kidolgozom. Ezután óvatosan hozzákeverem kanalanként a kókuszreszeléket és ha van az aszalt gyümölcsöt is. Vigyázzunk, hogy a hab ne törjön meg!

A kész kelt tésztát kinyújtom és megkenem a kókuszos habbal és feltekerem , mint a bejglit. Ezután felszeletelem és sütőpapírral bélelt tortaformába ültetem a "csigákat" és hagyom még kelni kicsit, úgy legalább 30 percet. 
Előmelegítem a sütőt 180C-ra és lekenem a kalácsot (cukros vízzel, vagy tojássárgájával) és mehet is a sütőbe, 30-35 percre. Ha pirulna a teteje, tegyünk rá alufóliát.

Sajnos kész rózsakalácsról csak ennyi fotót tudtam készíteni, mert ahogy kitettem az aztalra.....elfogyott!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése