2012. augusztus 6., hétfő

Kávészem


Az egyik kedvenc csokim a kávés! ....és minden kedvencem ami kávés!!!  A kávé is ..... :) :) 
Így nagyon megörültem, amikor a blogokon, receptek között szörfölgettem és találtam egy kávékrémmel töltött kekszet. 
Elolvastam , kijegyzeteltem a hozzávalókat és gyorsan meg is csináltam. Épp jókor jött, mert másnap csajos délutánra voltam hivatalos, gondoltam elviszem oda , kávé mellé.....
De miközben készítettem, már láttam, hogy mit rontottam el! Ugyan "útközben" jött az ötlet, hogy kávészem formája lehetne egy kávés sütinek....de ez csak félötletnek bizonyult, mert amikor már betettem a sütőbe , jutott eszembe, hogy elég kevés az ilyen világos színű kávészem! Legközelebb kakaóval kell elkészítenem, hogy kávéhű legyen! 
A csajos délutánon nem okozott problémát, így is elfogyott.....csak én tudtam, hogy így mégsem az igazi!
Kávészem prototípus 1/1.

Kávészem prototípus 1/2.




















Aztán közeledett a barátnőm névnapja. Szeretek sütit ajándékozni - vagy ezt már mondtam volna?
Mivel ezzel a barátnőmmel (is) sokat kávézunk együtt, arra gondoltam hogy meglepem ezzel a kávészem sütivel, immár "normál" színűen....
Magabiztosan lapozgattam a kipróbálós mappámban.....és nem találtam a receptet. Pedig úgy emlékeztem: szépen elolvastam, kimásoltam (vagyis azt hittem) és elmentettem (vagyis azt hittem) a kipróbálásra váró receptek mappába. Vagyis azt hittem!!!!! 
... kerestem , nem találtam ott! Nagy volt az elkeseredésem, de gondoltam nem fog ki rajtam: beírom a keresőbe és már mehet is a sütés. aha..... de nem találtam AZT a receptet! 
Sajnos előfordul, hogy mikor találok egy nekem tetsző sütit, akkor gyorsan nekiállok, csak cetlire kiírom a hozzávalókat, elkészítem, és ebből adódik, hogy nem marad meg az "utókornak", hogy honnan is volt..... 

Mit volt mit tenni, saját kútfőből készült az ünnepi kávészem süti! 
Ennek pedig linzertészta az alapja és egy sima vajas krém kávéval a tölteléke.

Elkészítettem a linzertésztát. Már unásig ismételem, de hátha valaki most olvassa először...... 
30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor , 1 tojás sárgája, és most ment bele még 2 kk sötét kakaópor (tudjátok, hogy "kávé" színe legyen) Összeállítottam a tésztát és betettem a hűtőbe pihenni. 
Addig elkészítettem a krémet. 10 dkg vajat kikevertem 5 dkg porcukorral és hozzátettem még 2 kk nescafét. Robotgéppel habosra keverem és beteszem a hűtőbe hogy kicsit szilárdabb állagot kapjon. Könnyebb vele így dolgozni. 

Ha kellő időt pihent a tészta, kinyújtjuk és kiszúróformával elkészítjük a kávészemeket (nekem ez most egy húsvéti tojásforma volt) és a közepén mélyedéssel "vágjuk" ketté. 
Előmelegített 180C-os sütőben 12-15 percet sütjük. Hagyjuk kihűlni, mielőtt a krémmel megtöltjük.






















Aztán átadásra is került az "ajándék" kávésüti.... egy jó kávé mellett majdnem elfogyott, anélkül, hogy lefotóztam volna....

Boldog névnapot, Anikó!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése