2012. szeptember 23., vasárnap

Almás pite



Nemrég készült a szilvás pite nálunk. Akkor született ez az almás változat is, mert mint írtam, nem mindenki szereti a családban a szilvát...... ezért elfeleztem a tésztánál a tölteléket és készült így ez is az is.

Mondjuk a favorit nálunk az almás pite. Ezt bármelyik évszakban süthetem akár én , akár anyósom, akkor sem  tudunk tévedni, mert mindig sikere van, és mindig elfogy!
Mint már említettem, a tészta receptjét is anyósomtól kaptam anno, mert az ő pitéje nekem jobban ízlett, mint amit én addig készítettem, ezért ez benn is maradt a családi recepttárban! ....és azóta is így készül!

Előkészítjük az almát. Meghámozzuk, lereszeljük, kicsit citromlével meglocsoljuk (hogy ne barnuljon meg), adunk hozzá 2-3 ek cukrot, 1 cs. vaníliás cukrot, kicsi fahéjat (ízlés szerint, ez el is maradhat) , búzadara. Felfőzzük, olyan pépessé. Hagyjuk kihűlni, félretesszük és elkészítjük a tésztát.

A tészta hozzávalói:
40 dkg liszt
15 dkg cukor,
15 dkg Rama
1 ek tejföl,
1 kk sütőpor,
1 tojás sárgája,
2 dkg élesztő 
(kevés cukros tejben felfuttatva)


Az almás töltelék hozzávalói:
kb 0,5 kg alma
2-3 ek cukor
1 cs. van.cukor
kis fahéj
2 ek búzadara (gríz)

A tészta hozzávalóiból elkészítjük a pite tésztát. ketté vesszük és az egyiket a tepsi méretére nyújtjuk és bele is tesszük. A töltelék alá tegyünk egy kis zsemlemorzsát! Mehet rá a már előkészített töltelék. 
Kinyújtjuk a másik felét is a tésztának és szépen beborítjuk a tölteléket. Ekkor a tésztát kicsit megszurkáljuk villával, hogy a gőz ki tudjon szökni....Megkenjük tojással és betoljuk az előmelegített (180C) sütőbe kb. 25 percre.

Szeletelés előtt hagyjuk kihűlni, mert így lehet szépen "elvágólag" felszeletelni majd! 


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése