2012. szeptember 22., szombat

Kakaós ostoros kalács




A kalács nagy kedvencem, már tudjátok! A kakaós kalács a legnagyobb kedvencem...! Anno, amikor én még "nem tudtam" kelteket sütni, akkor is nagyon szerettem.... Ezért akkor még a húgom sütötte nekem, amikor megkértem rá - leginkább, ha haza látogattunk. Aztán eljött az én időm, és "megtanultam" a keltek sütését. Naná a kalácsok maradtak a lieblingek. 
Egyszer egy ismerősöm hozott egy kalácsfélét valami összejövetelre....persze egyből elkértem a receptet, hogy majd megsütöm én is....Ez volt az ostoros kalács az ő receptje szerint. Azonban ott egy több töltelékből álló fonat van a leírásban, és valahogy mindig elmaradt az elkészítése......(de ami késik nem múlik!) 
Aztán társaságban mesélte valaki, hogy ostoros kalácsot sütött és hipp-hopp elfogyott a családban... Én meg megdicsértem, hogy milyen hős, hogy nekiállt a ennek a "bonyolult" kalácsféleségnek. Erre ő visszakérdezett, hogy mi azon a bonyolult, hogy megtöltjük kakaóval és összefonjuk?! Én meg értetlenül álltam, hogy akkor az is ostoros kalács??? ....és igen!!! Mert utánanéztem az interneten, keresőbe beírva az ostorosra ezt a kakaós változatot adja ki!!! (próbáljátok ki!) én meg jól meglepődtem....
De ekkor már nem volt visszaút! benne motoszkált a fejemben ez az ostoros kalács.... 

Persze nem követtem szó szerint a recepteket, mert én már csak ilyen vagyok.....megyek a saját fejem után! Hanem elővettem a jó kis kalácsreceptemet és azt megtöltöttem kakaóval , megfontam és megsütöttem.....
Ami pontosítva így nézett ki:

Tészta hozzávalói:
35 dkg liszt (BL-55)
15 dkg rétesliszt
7 dkg cukor
1 cs. van.cukor
7 dkg Rama
1 tk. só
2 tojás sárgája
1 ek tejföl
1,5 dkg élesztő
2,7 dl tej

A kakaós töltelék hozzávalói:
15 dkg vaj
10 dkg cukor
2-3 ek kakaó


A tészta hozzávalóit a szokásos módon a kenyérsütő géppel kidagasztatom és hagyom egy tálban szép dagadtra kelni. Mikor kész, háromfelé veszem és kinyújtom téglalappá és megkenem az olvasztott vajjal kikevert kakaós krémmel. Feltekerem, összecsípem, és hármas fonással kaláccsá fonom. 
Szép nagy fonatot kaptam - kettőt is - ebből az adagból. 
Most kipróbáltam, hogy nem tettem bele kenyérsütő formába, hanem csak simán a sütőpapírral bélelt tepsibe. (Próba volt....máskor marad a forma!) Ugyanis nekem nem tetszett meg, hogy "szétmászott" a kalács a sütés alatt. Ugyan tényleg szép nagy lett, de nehezebben kezelhető ebben a formájába - nekem! 

Hagytam kihűlni és csak utána szeleteltem.
Sikere volt, ugyanis azért nincs szeletelt változat a fotók között, mert azt már nem volt "módom" lefényképezni.... (elfogyott a kalács!).

Természetesen "adósotok" vagyok az én ostoros kalácsommal, de ígérem, hamarosan azt is hozom!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése