2012. szeptember 5., szerda

Mákos rétes


Ha jönnek hozzánk a kiscsaládunk, akkor kedveskedésként túrós rétest szoktam nekik készíteni. Most is így tettem...csak maradt meg néhány réteslap és arra gondoltam, hogy én meg annyira szeretem a mákos rétest , és csinálnék 1-2 rúddal azt is most! Így is tettem.....

A mákos töltelékhez cukorszirupot főztem kb. 2dl víz és kb 3 ek kristálycukorból. Mikor felolvadt a cukor és már "sziruposodott", akkor beletettem a 15-20 dkg mákot , és egy marék mazsolát (ha valaki szereti, most mehet még bele a reszelt citromhéj - de tudjátok én nem!) . Ezekkel együttesen felfőzöm a mákot. Ez nem tart sokáig, néhány perc. Ha hígra sikerülne, akkor egy kis búzadarát - alias grízt - tegyünk hozzá és azzal elkeverve fedjük be és hagyjuk kihűlni. 

Közben készítsük elő a réteslapot. Itt megint megemlíteném, hogy kicsit dolgozik bennem minden rétesvásárláskor a lokálpatrióta és a Sparban saját termékként kapható félegyházi réteslapot vásárolom... De természetesen bármelyik - már jól bevált - réteslap lehet a jó mákos rétes alapja!
Óvatosan kiterítjük a lapot - én mindig 2db-ot szoktam venni egy rúd réteshez - megkenjük vékonyan olajjal és a szélére kanalazzuk a már kihűlt mákos masszát. De előtte!!! a legszélére teszek egy sor apróra darabolt aszalt szilvát! Majd feltekerjük a rétest rúddá. Óvatosan átrakjuk a bepapírozott tepsibe. A tetejét is megkenjük olajjal.

Előmelegített 180-190C-os sütőben 15-20 percig sütjük.

Ha könnyebben szeretnénk szeletelni, akkor hagyjuk kicsit hűlni a rétest! 
Tálaláskor porcukrot szórjunk a tetejére.

A rétes is egy sokszínű desszert, mert a töltelékek sokasága határtalan......csak fantázia kérdése!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése