2012. október 17., szerda

Kalács szilvakrémmel





Az , hogy sütöttem volna valamit, már senkinek nem újdonság minálunk...... hogy kalácsra vágytam, már engem sem lepett meg.....tudjátok, olyan sok mazsolásra.... Tehát az elhatározás már megvolt! De előtte rendbe kellett tennem a konyhát, hűtőt....ismeritek ezt is!? No és eközben "rátaláltam" egy adag szilvára a hűtőben, ami már nem volt annyira kemény, ahogy mi azt szeretjük, és ezért szegényke csak árválkodott. 
Így jött az ötlet, hogy akkor legyen a kalács szilvás!!!
Egyik kedves bloggeremnél találkoztam nemrég az almás változattal, amit el is tettem talonba, hogy majd kipróbálom , úgyis most kezdődik igazán az almaszezon. Ez volt az alapötlet. de most itt volt ez a szilva.... ebből következett, hogy akkor most az almás szilvás lesz!!!! 

A tésztát most ettől az almás változattól kölcsönöztem, de ki fogom próbálni a már jól bevált saját kalácsom tésztájával is!

A tészta hozzávalói: (2 kis kalács lesz belőle)
50 dkg liszt
3 dkg élesztő
2 dkg vaj
300-350 ml tej
3 ek cukor
1/2 kk só
1 tojás

A hozzávalókból géppel a tésztát megdagasztottam, és hagytam kelni.

Közben a szilvákat apróbb darabokra vágtam, és egy lábosba tettem 3 ek cukor, 1 cs. van.cukor, és 2 tk fahéj társaságában. Felfőztem, hagyva, hogy levet eresszen. Olyan szép élénk vörös színe lesz, imádom ilyenkor is a szilvát!!! Amikor puha a szilva, akkor jöhet hozzá 1-2-3 ek gríz, ami felszívja ezt a levet. ezzel elkeverem és akár el is zárhatjuk a tűzhelyet alatta, tegyünk rá fedőt és néhány percig hagyjuk, hogy a gríz megdagadhasson és felszívja a felesleges lét. Ha massza állagot kap, levehetjük a fedőt  és hagyjuk kihűlni. 

Eddigre szépen megdagadt a kalácstésztánk is. Hat részre osztjuk és külön-külön kinyújtjuk lapokká és háromra rákenjük a már meghűlt szilvapépet. Feltekerjük - mint bármelyik töltött kalácsnál szoktuk - és a három hurkából elkészítjük a fonatot. 
Betesszük a sütőformába és hagyjuk még kelni abban.
A másik három lapot megtölthetjük kedvünk szerint bármilyen töltelékkel - én most kakaósra szavaztam....

Ha szépen megkeltek a fonatok, akkor átkenem felkevert tojással és mehetnek a 180C-ra előmelegített sütőbe úgy kb. 20-25 percre. 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése