2012. október 5., péntek

Mediterrán fetakrém


Szeretem az ilyen kencéket..... mármint amit a kenyérre tudunk kenni! Többször készítek ilyeneket, mert a szendvicsekből már unásig ettük magunkat. Itt volt a jó meleg nyár, akkor is jól jött egy-két ilyen egyszerű  kenyérre való feltét, amihez már csak a friss zöldséget kell enni és meg is van a fenséges vacsora. 
Ez most egy többszörös hasznosítású krém lett, mert egyszer azért készült, hogy legyen mit a pirítósra kenni, másodsorban pedig készült megint napraforgó és a sós töltelék lett most ez.

....hogy mitől mediterrrán? hát attól, hogy a tejföllel kikevert fetához most hozzáadtam néhány szem fekete olívát és kapott még a saját készítésű aszalt paradicsomból is .....




A hozzávalókat annyira nem is kell leírni, hisz már el is mondtam. Tudjátok, én 'Feta'-ként a "gazdaságos" saláta feltétjét használom ,most is! és kikevertem tejföllel kicsit, de nem sok kell hozzá, ne veszítse el a feta ízét! Nagyjázva összeaprítottam a lecsepegtetett fekete olívabogyót, és felvágtam az olajtól kicsit leszárított karamelles ízű saját aszalású paradicsomomat. Ezeket hozzáadtam a sajtos keverékhez és már kész is volt a dip!


Én most pirítóssal tálaltam, de szoktuk még héjában főtt-sült krumplihoz is enni, vagy ha nagyon flancolunk akkor a natúran sült csirkemellhez is kitűnő párosítás!

Ha vendégek jönnek süssetek egy adag grissinit, ahhoz is remek mártogatósként ez a mediterrán fetakrém!





1 megjegyzés: