2012. október 24., szerda

Salsa Verde - avagy a zöld paradicsom új élete


Van néhány kedves blogom, amit szívesen lapozgatok amikor ráérek, vagy célirányosan keresek valamit. Most is így volt - mármint a célirányos verzióban - mert a böjthöz nézelődtem néhány új finomság után.... Ekkor akadtam rá erre a salsa variációra  Duende-nél. El is határoztam, hogy még nem késő, utolsó pillanatban szerzek be zöld paradicsomot, és ki is próbálom. Erre....a szomszédasszony átkiáltott másnap a kerítésen, hogy elfogadnám-e, mert van neki még egy kis zöld paradicsomja, és ő már nem akarja felhasználni....Persze ,hogy elfogadtam, mert már tudtam a sorsát! 

Elővettem hát a félretett receptet és hozzáláttam az én zöld salsám elkészítéséhez.

Kellett hozzá:
5-6 szem közepes méretű zöld paradicsom
1 kisebb fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
petrezselyemzöld
bors
olívaolaj
1 citrom (leve és héja reszelve)
chili (kedvedre)




A paradicsomot és a hagymát karikára vágtam és egy tálban lesóztam ezeket és hagytam állni kb. fél órát. Utána ezeket az aprítóba tettem, hozzáadtam a többi hozzávalót, a fokhagymát, petrezselyemzöldet apróbbra vágva, borsot, a citrom levét. Kicsit mixeltem, de nem kell teljesen pépesíteni!!! 
Ekkor én lecsepegtettem egy kicsit. Ha kész , hozzáadom a citrom reszelt héját és az olívaolajat. 

Az első változat után - aminek nagy sikere volt - készült egy második változat is, ahol már a hagymát lila hagymára váltottam, ezzel sokkal mutatósabb lett. 
Ebből készültek a gasztroajándékaim is....




1 megjegyzés: