2012. november 28., szerda

Zöld csíkos csigakeksz



Ez a keksz a kisfiam kedvence. Nem tudom a számát, hogy hányszor készült már el, de valamiért még nem került ide fel a blogra...

A lehető legegyszerűbb tésztáról van szó. a szokásos "linzer" tésztáját készítem hozzá, ezt kettéveszem és az egyik felét tetszés szerint színezem, ízesítem.
Tehát akkor a tészta: 30 dkg liszt, 20 dkg margarin, 10 dkg porcukor, 1 tojás sárgája. Ugye, hogy unásig ismeritek már?! 

Az előzőekből a mindentudó aprítóba teszem a hozzávalókat és morzsásra készíttetem vele. Mikor majdnem kész, hozzáadom a tojás sárgáját és összegyúrom laza mozdulatokkal. Kettéveszem a tésztát és az egyik felét beízesítem. Most a zöld színt a zöld mandula aromával érem el, ettől nemcsak színt, de finom mandula ízt is kap , ami leginkább a marcipánra emlékeztet.
Kinyújtom külön-külön a tésztákat, egymásra illesztem és feltekerem mint a beiglit. Ezt a rudat folpackba csomagolva beteszem a hűtőbe fél-egy órára. 
A színezés-ízesítés lehet kakaóval, vagy simán ételfestékkel, aromával. Nálunk ez a mandulás a favorit, ebből készül a legtöbbször.

Ha kész , vagyis "lejárt" az ideje a hűtőben, akkor kiveszem és felszeletelem. Ekkor kapunk csigákat belőle, amiket a sütőpapíros tepsibe sorakoztatok és a 180C-ra előmelegített sütőbe teszem 8-10 percre.

Kekszes dobozba akár egész héten is eltartható, és minden nap mehet az uzsis dobozba pár darab belőle.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése