2012. december 14., péntek

Zöld tallérok csokiba mártva


Javában tombol az advent! Én is érzem! csak nem történt még nálunk semmi! Ilyenkor már ezerrel készülök elméletben, lapozom a szokásos adventi-karácsonyi receptjeimet, bújom az internetes oldalakat.....Ez szokott történni. De most!!! most nem ez történik. Valahogy nem kapott még el a láz.....aminek a család azért titokban örül! Mert ők meg megőrülnek, mikor nekilátok itthon egy kisebb cukrászműhelyt beindítani és mozdulni sem lehet a tepsiktől, tálcáktól, óvatosan lehet bármihez is hozzányúlni a hűtőben és tilos a kamrában egyedül, önállóan belépni. Pedig így szokott lenni....tény! Mikor beindulok a naaaagy karácsonyi sütéssel, akkor sorban készülnek pl. a linzertészták, feliratozva várják a sorsukat a hűtőben és folyamatosan be is teljesül ez a sors....a konyhában! Szóval most kicsit rendhagyóbb lesz nálunk a karácsony -  több oka is van, de ez most itt mellékes. Ezért még nem is álltam neki semminek.....ami kicsit frusztrál is meg nem is. 
A napokban láttam valahol egy hasonló kekszet. Aztán kérdezgettem a gasztrooldalokon ... és senkinek nem ugrott be....No akkor "mérgemben" elhatároztam, hogy reprodukálom emlékezetből azt a kekszet. Ott egy kicsit mentolos, "after eight" típusú korong szerepelt, csokiba mártva. De mivel itthon inkább a mandulás (marcipános) ízért rajonganak, ezzel "utánoztam" a valahol látott sütikét.

Nem volt semmi ördöngősség a tésztájában, mert ismét - már-már unásig - a megszokott linzertésztát vettem elő. 

30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg cukor
1 tojás sárgája

A hozzávalókat gyorsan összeállítjuk és folpackba csomagolva fél órára a hűtőbe tesszük. 

Én most ketté választottam a tésztát és az egyik fele kapott ebből a zöldmandulás aromából, és így került a hidegre pihenni. 
A letelt idő után felszeleteltem és papírral bélelt tepsibe sorakoztak a tallérok. Vízbe mártott villával nyomtam meg mindegyik korong tetejét és mehettek is a 180C-os sütőbe 10-12 percre.

Ha megsültek a sütik, hagyjuk őket hűlni kicsit. Addig készítsük el a csokimártogatóst. 
1 tábla étcsokokádét vízgőz fölött megolvasztunk.
Amikor kihűltek a kekszek, akkor a felét ebbe a csokiba mártjuk és a visszatesszük a sütőpapírra, vagy jobb esetben rácsra helyezzük. 
Próbáljuk kivárni azt az időt, hogy a csoki is megkössön a korongokon és mehetnek is a kekszes dobozba. 

Akár karácsonyi süteménynek is titulálhatjuk mind a színe, mint a mandulás íze miatt. Kerülhetnek ilyen tallérok a sütis tálra is szerintem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése