2013. január 26., szombat

Virslis pizzapárna


Ha gyorsan kell valami ,akkor pizza! No persze nem rendeljük, hanem készítjük! Most gyorsan kellett készítenem valamit, mert nem volt a királyfimnak másnapra tízóraija. Hát jött a pizza ötlete! Igen ám, de a pizza már olyan snassz!!! hiába készül pizzakorong, mini pizza, vagy pizzás csiga, ezek már "megszokott" tízórai lehetőségek. 
Addig követtem a megszokott metódust, hogy elkészült a pizzatészta.....
Ez ismerhetitek már innen:

Pizzatészta:
50 dkg liszt (lehetőleg szobahőmérsékleten, de lehet egy kicsit mikrózni langyosra!)
1 csapott ek só
1 tk oregáno
bors
2 dkg friss élesztő v. 1 tasak szárított
1 db kockacukor
3 dl víz
1/4 dl olaj

A langyosított lisztet tálba szórom, mehet hozzá a só, bors, oregáno. A kockacukrot a vízbe teszem és meglangyosítom, majd az élesztőt ebben felfuttatom. Mikor felfutott, a liszthez adom és jöhet még az olaj is és összedolgozom mindezt. Könnyen kezelhető, gyorsan elkészíthető tészta. Kelesztőtálba teszem és hagyom megkelni.

Amíg a tészta kel, elkészítem a pizzaszószt. 

Pizzaszósz:
1 doboz 40 ( dkg) paradicsom konzerv
2 k szárított oregáno
2 gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj
1 ek sűrített paradicsom v. ketchup
bors

A szósz hozzávalóit beleteszem az aprítógépbe és összekevertetem vele és máris kész a szósz!

Amikor már a tészta is kész van, akkor kinyújtjuk és nagyobb kerek formával kiszaggatjuk (én a legnagyobb fánkszaggatót használtam most) és megkentem a felét a pizzaszósszal és beletettem egy félbevágott virslit. A tészta később felülre kerülő darabját bevágtam kicsit késsel, majd félbehajtottam a tésztát és a szélét lenyomkodtam. Megkentem felvert tojással és előmelegített 180C-os sütőben kb. 15 - 20 percig sütöttem. 

Mikor haza ért a siserehad (a Zuram és a királyfi) épp kisültek a pizzás párnák és meg kellett kóstolják......
Gyorsan elmenekítettem belőle néhány darabot a tízóraihoz, a többit pedig jóízűen befalták. 

Legnagyobb öröm, mikor egy szempillantás alatt eltűnik amit addig készítettem! 
Ismeritek????!!!!

Javaslom a pizza ezen átalakulását is kipróbálni mindannyiótoknak.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése