2013. február 18., hétfő

Juhtúróval töltött céklagömb


Még mindig és megint cékla!!! Aki olvas, tudja, hogy nálunk nagy kedvenc a szezonban ez a zöldségféle. Először csak bátortalanul az egyszerűbb változatok készültek belőle, később aztán már felbátorodva jöttek a többi finomság. Ilyen volt ez is, amit most hoztam nektek. 

Keresgéltem a neten céklaételeket és akkor akadtam rá Gabojszánál erre a juhtúróval töltött céklára. 
Először idegenkedtem tőle, de a kíváncsiságom erősebbnek bizonyult. 

Úgy számoltam ,hogy fejenként 3-3 db céklát héjában megfőztem sós vízben. Ez eltart akár 40-50 percig is. Leöblítem hideg vízzel,(de nem hűtöm ki, csakhogy meg tudjam fogni, ne legyen forró) ekkor meghámozom, mint a főtt krumplit. Nem kell megijedni, könnyen lejön a héja. Ezután a kalapját levágom,  a közepét karalábévájóval - ha ez nincs épp, akkor kiskanállal - kikaparom. Ide jön majd a töltelék.

A töltelékhez kb 10 dkg juhtúrót én kikevertem 2 kiskanál vajjal. Ezt visszakanalaztam a céklagömbök üregeibe - jó bőven.
Közben a sütőt előmelegítettem 180C-ra.

Sütőtálba helyeztem a gyönyörű vörös-fehér finomságokat és mehettek a forró sütőbe úgy kb 10-12 percre. 

Amíg ezek sülnek az előre elkészített krumplikat is betehetjük mellette egy sütőedénybe, az lehet akár a körete is. Én is így tettem most.

Meg kell mondjam, nem csalódtam!!! az először idegenkedve fogadott párosítás nagyon jó élményt jelentett a tálaláskor! A sült cékla édessége és a juhtúró fanyarsága nagyon jól kiegészítették egymást. Felkerült a "megtartjuk" kategóriába az újítások sorából!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése