2013. március 11., hétfő

Mediterrán batyus hal


Ez a mediterrán hal az egyik kedvencünk! Gyorsan elkészül és nem mellesleg nagyon finom is!
Jelentem: kezdő háziasszonyok is könnyen elkészíthetik!

Bármilyen halféle lehet, amit szeretünk . Én most felfedeztem egy tengeri halat az egyik hipermarketben, és rendszeresen ezt vásároljuk Semmi mást nem kell tenni vele, mint néhány fűszerrel megszórni..... Anno még  tavaly nyáron volt nálunk egy "Fűszerkarnevál" rendezvény. Ott sok jó kis fűszerkeveréket vettem és mindig kipróbálok egyet-egyet, így tettem most is. Egy igazi halas fűszer volt , épp egy orfűi változat.....
Szóval a halat előkészítjük pici olívaolajjal, megszórjuk az orfűi halkeverékkel és mehetnek rá a finomságok kedvünkre: citromcikkek - ez elengedhetetlen! , kapribogyó, fekete olívabogyó, póréhagyma karikák. 

Előkészítünk a halszeletek méretéhez megfelelő alufóliákat, és megkenjük kis olajjal, erre ráfektetjük a halakat, és becsomagoljuk olyan "batyusan". Erre azért van szükség, mert kell egy kis levegő, hogy a gőzben párolódni tudjon a hal. 

Nem kell neki sok idő, úgy kb 15-20 perc és már kész is van! Mondtam én,hogy gyorsan elkészül!!!
Addig ne csomagoljuk ki a halakat, míg nem tálaljuk, mert szaftosabb marad és még melegen is tarthatjuk, ha csak pár perc van a tányérra úszásig.
Sütés előtt - előkészítve minden finomsággal.....

sütés után.......


Miközben sült a hal elkészítettem hozzá a legalább ilyen egyszerű köretet is.
Ez lehet bármilyen zöldségkeverék, ami szimpatikus. Én a mexikói elnevezésű változatot favorizálom, de természetesen ez is ízlés dolga. Sőt olyan is előfordul, hogy "feljavítom" ezt a kedvencet brokkolival, karfiolrózsákkal, cukkinivel, mikor mi van itthon....
Fele olívaolaj, fele vaj keverékében a fagyott állapotú zöldséget beleteszem a serpenyőbe és kezdem melegíteni. Én jobb szeretem, ha lesül kicsit és nem csak párolódik, de ezt is ki-ki döntse el maga. 
Erre is mehetnek a fűszerek! Bármilyen zöldségfűszer megfelel, persze én ebből is a grillzöldség fűszert szeretem legjobban. De saját kútfőből is összeállíthatjuk a már megszokott kedvencekből, pl. kakukkfű, oregáno, majoranna stb.

Ha ügyesek vagyunk, nagyjából egyidőben készül el a köret és a halacska.....és akkor már jöhet is a tálalás!

Megjegyzem, hogy ilyen "batyus" változatban készülhet bármilyen húsféle is, és az ízkavalkád végtelen. Jó választás, ha gyorsan kell elkészíteni valami majdnem egészséges, vagy diétás változatot. Illetve akkor is jól jöhet ez az ötlet, ha vendégeknek akarunk valami meglepetés vacsorával kedveskedni. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése