2013. november 18., hétfő

Hagymás krumpliderc


Ígértem nektek néhány nosztalgiázós receptet. Ez is egy ilyen lesz. Hagymás krumpliderc alias krumplipüré pirított hagymával. 
Ebben az ételben sem lesz sok ördöngősség, csak néha jól esik a változatosság. Nem mellesleg apukám egyik kedvenc étele volt, gyerekkoromban unásig ettük, így felnőtt koromban ritkábban kerül az asztalunkra. De most megkívántam és meg is csináltam egyik vasárnapi húsétel köreteként. 
Az elkészítése azonos a hagyományosan készülő krumplipürével. A pucolt krumplit kockára vágva sós vízben megfőzzük. Még forrón krumplinyomóval összetörjük. 
Míg fő a krumpli hagymát aprítunk és zsíradékon pirosra sütjük. 
Ezután nincs más dolgunk, mint a két hozzávalót összekeverni. 
Kész is! 

Gyerekkoromban sok hétvégén volt ez a köret a vasárnapi sült húshoz. Most is jó szívvel ajánlom. Hús nélkül főételként is szoktam fogyasztani salátával, savanyúsággal, esetleg jól jön hozzá a "hagymasavanyúság" is! Ezt egy következő posztban megismertetem veletek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése