2014. január 27., hétfő

Fetás-kukoricás lepényke - Blogkóstoló 14.



Ismét indult a játék - blogkóstoló!!! Nagyon nagy kedvvel készültem, mint újonc erre a kedves feladatra. Izgalommal vártam, hogy most kit sorsol nekem a gasztroszerencse.....vagyis most Linda a  Konyhalál blog háziasszonya. 
Ebben a fordulóban a már számomra ismert és nagyon kedvelt blogot fújta hozzám Fortuna szele Flóra konyháját, ahol mindig "Ízek és élmények" várnak rám, ahányszor csak oda látogatok!
Gondoltam, nem lesz nehéz dolgom, hisz sokszor szörfözgetek a receptek között..... aha....hát tévedtem! Mert bizony a bőség zavarában sem könnyű ám a választás! Sokat vacilláltam a kiválasztott recepteket mappába gyűjtöttem, sokszor nézegettem, hogy melyiket is készítsem el....aztán majdnem jól lecsúsztam a határidőről!!! 
Flóráról megtudtuk, hogy most cukrásztanonc, ezért ebből következik, hogy sok az olyan recept nála amit gyakorlásként készített el és megosztott velünk - köszönjük és gratulálunk! 
Igen ám, de mivel a cukrászoknál leginkább édességek készülnek - minő meglepetés, ugye!? - nehéz volt a dolgom, mert mi nem vagyunk annyira édesszájúak itthon! Ezért próbáltam keresni a sós változatokból. Elárulom, így is akadt jó néhány olyan post, ami fennakadt a rostán. Ezek közül hoztam most nektek ezt a könnyű, egyszerű de nagyon finom fetás-kukoricás palacsintát , ami nálam fetás-kukoricás lepényke nevet kapta a blogkóstoló keresztségében. 

Az elkészítéséhez nem kell sok idő és hozzávaló sem, sőt még akár konyhai inasok is elkészíthetik!

Hozzávalók:
30 g olvasztott vaj
2 tojás
80 g fetasajt
125 g túró
2 dl tej
200 g liszt
1/2 tk sütőpor
200 g kukorica

Az olvasztott vajat, tojásokat, tejet elkeverjük, belemorzsoljuk a túrót és a fetát, majd a sütőporral elkevert lisztet részletekben hozzáadjuk és jól kikeverjük. Pici só mehet hozzá és a kukoricát is beletesszük a végén.
Egy sűrűbb palacsintatésztát kapunk.
Egy kis serpenyőben 2 ek mennyiségű tésztát teszünk, oldalanként 3-3 percig sütjük. 

Remek vacsoraötlet de jól jöhet egy különlegesebb köretként is valami ünnepi alkalomra!

Nálunk most első alkalommal kukoricasaláta volt hozzá, reszelt sajt a lepényke tetején. 

Köszönöm a játék lehetőségét és a jó kis receptet! Azt hiszem nálunk állandó vendég lesz a későbbiekben is. 






1 megjegyzés: