2014. október 26., vasárnap

Fűszeres sütőtök-krémleves --- Blogkóstoló 19.




Már dübörög a soronkövetkező blogkóstoló, aminek ismét részese lehetek. Nagy örömömre egy olyan blogot nyertem meg a sorsoláskor, akit még nem ismertem, így most jó alkalom volt, hogy ezt megtegyem. Mézeskalács konyha-nál nagyon sok jó receptet találtam, amire sorra böktem rá, hogy akkor ezt, aztán még egyre, hogy ezt is.... és így sorban jött jónéhány, ami annyira tetszett, hogy eldöntöttem megcsinálom!
A sok jó receptből akár egy menüsort össze tudtam ám állítani....
....és ami még közös lehet bennünk a bloggerinával , hogy mindketten imádjuk a sütőtököt! No és ha már így szezonja is van, hát ezekből válogattam néhányat - a család nagy örömére!

Akkor az első legyen a leves.......

Szoktunk máskor is sütőtök-krémlevest készíteni, de most kedvet kaptam ehhez a fűszeres változathoz. Ami jól is esett ebben a hűvős, őszi időben. 

Hozzávalók:
sütőtök, sárgarépa, burgonya, zeller, hagyma, fokhagyma és a fűszerek (só, bors, kakukkfű, kömény, chili)

A fenti hozzávalókat megpucoljuk és kockára vágjuk. Feltesszük az edénybe, pici olajon megpirítjuk a zöldségeket, majd felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje. Hozzáadjuk a fűszereket, egy leveskockát és puhára főzzük a zöldségeket. 
Turmixgéppel pépesítjük - közben kóstoljuk meg, ha szükséges a fűszerekből kedvünkre pótoljunk - és mehet hozzá ízlés szerint tejszín vagy tejföl. Nálam most a tejföl volt a nyerőbb, a fűszeres íz miatt. 

Miközben ez készült: apró kockára vágtam a húsos szalonnából néhány szeletet és ezt megsütöttem pirosra. Ez lesz a leves "betétje". 

Ebben az időben forrón tálalva fogyaszttotuk, de akár hűtve is el tudom képzelni - nyilván akkor a szalonnabetét helyett elég egy kis tökmagolaj is ízesítésnek. Amiért most sem sértődött meg senki, hogy megkínáltam az ősz színeiben pompázó leveskét néhány cseppel a tálaláskor. 

Egyet megígérhetek, hogy máskor is látogatom ezt a kedves, finom blogot.....
....hamarosan jövök a főétellel! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése