2014. november 8., szombat

Grill csirkemell sajtmártással, sült céklakörettel




Ennek a posztnak főszereplője a cékla! mert ugye ősz van és itt a cékla ideje! 
Csak néhány éve fedeztük fel magunknak ezt a remek őszi zöldséget, és azóta töretlen a népszerűsége nálunk. Sokunknak csak a savanyúság ismeretes, amikor ez a gyönyörű bordó-lila gumó szóbakerül..... deeeee mióta megismerkedtünk a fűszeresebb, sült változattal, azóta sokszor kerül asztalra minálunk.
Ennek a fogásnak története van..... A Zuram evett egyik menüzős helyen délidőben egy ilyen ételt - vagyis ilyennek írta le körülbelül - és azóta gondoltam, hogy elkészül itthon is, mert neki nagyon ízlett.

A csirkemellet már előtte 1-2 nappal bepácoltam fűszeres olajban, mert úgy sokkal finomabb lesz sütés után. Én vallom, hogy így marad belül puha, omlós állagú a hús, és ízletesen fűszeres az íze. Aztán lehet, hogy ez csak az én személyes eszmefuttatásom ehhez....

A céklát - szigorúan gumikesztyűben! - megszabadítjuk a héjától és utána szép csíkokra (vékony gerezdekre) aprítjuk. 
Kevés olívaolaj-vaj keverékén elkezdjük párolni és olyan roppanósra sütjük, megkínáljuk só-bors-majoranna fűszerekkel is.
ja, míg el nem felejtem, közben belecsempésztem egy kisebb cukkinit is a céklához sütés közben....

Amíg ezek sültek, elkészítettem a sajtmártást. Töredelmesen bevallom, hogy most bolti tasakos változatot készítettem, nem úgy mint máskor szoktam sk-mártást, de ez egy gyors vacsinak készült...

Nem maradt más dolgunk, mint tálalni és jól megenni ezt az igazán jó ízvilágú őszi menüt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése