2015. február 1., vasárnap

Legényfogó leves



Gondolom mindenkinek van egy ilyen receptje....amit legényfogó levesnek hívnak! Nálunk ez a leves kapta ezt az elnevezést. Leginkább ünnepi alkalmakkor szoktam készíteni, nagy családi kedvenc. Nekem különösen kedves, mert szeretem a savanykás, pikáns leveseket....

Az alapleveshez, amit a receptfüzetembe bejegyeztem, egy kedves történet kapcsolódik. Anno baráti társasággal sokszor jártunk egy családias vendéglőbe, ahol étlapon szerepelt ez a leves és mi sokszor kértük is. Addig-addig környézekeztük a pincért, míg megszereztük az állítólagos receptet. (már sosem derül ki, hogy ők hogy csinálták, de mi ezt a receptúrát követjük azóta is!)

Hozzávalók:
25 dkg csirke-pulykamell vegyesen
25 dkg mexikói zöldségkeverék
1 fej vöröshagyma
1 kis csomag kapor
1 tejföl
1 citrom

A húst apró kockákra vágjuk, majd pürésített hagymán pirítani kezdjük, pároljuk. Amikor levet engedett már, akkor megszórjuk az apróra vágott
kaporral, összekeverjük és felöntjük húslével. Főzzük puhára a húst, majd adjuk közben hozzá a zöldségkeveréket. Természetesen készíthetjük friss zöldségből is, akkor előbb tegyük a húshoz. Mondjuk nekem a kukorica szükséges az ízhez.....
Összefőzzük a hús-zöldség kombót ,és tejfölös-lisztes habarással behabarjuk. Egy citromot elfelezünk, aminek felét szeletelve adjuk a leveshez, másik felének a levét.
Tálaláskor még adunk hozzá szeletelt citromot. Azt fogyasztáskor beletunkolhatjuk a levesbe.....








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése